انتخاب برگه

خلاصه فصلنامه نگاه مهر – زمستان 1398

در این فصلنامه می‌خوانید:

 

افزایش سن و تأثیرات آن بر واژن

تغییرات فیزیولوژیکی که در زندگی بانوان اتفاق میفتد، مانند زایمان، نوسانات وزن و تغییرات هورمونی که ناشی از افزایش سن و یائسگی است، ممکن است موجب سستی کانال واژن، عضلات کف لگن و کاهش ترشحات و مخاط واژن گردد. هدف این فصلنامه معرفی روش‌های درمان این مشکل به ویژه لیزر Er:Yag و مقایسه آن با لیزر CO2 می‌باشد.

 

تاریخچه جوانسازی و تایتنینگ واژن

پیشینه جوانسازی و تایتنینگ واژن به بیش از 1000 سال پیش برمی‌گردد. جهت مطالعه تاریخچه و ورود لیزر در حوزه زنان، به این بخش از فصلنامه مراجعه فرمایید.

 

آناتومی واژن

قبل از معرفی و بررسی تکنولوژی‌های موجود جهت جوانسازی و تایتنینگ واژن، لازم دانستیم به معرفی آناتومی واژن و آناتومی واژن همچنین بیماری‌های ناشی از شلی واژن بپردازیم که در این بخش از فصلنامه به طور مفصل ارائه شده است.

 

آشنایی با برخی از بیماری‌های واژن

سستی و ضعف دیواره‌های واژن و ماهیچه‌های کف لگن موجب بروز 3 بیماری عمده در بانوان می‌گردد که در این بخش از فصلنامه به شرح آن‌ها پرداخته شده است.

 

روش‌های درمان بیماری‌های واژن

از روش‌های موجود برای درمان بیماری‌های واژن می‌توان به اصلاح سبک زندگی، روش‌های غیرتهاجمی‌، جراحی، استفاده از دستگاه‌های مبتنی بر انرژی و استفاده از دستگاه‌های مبتنی بر لیزر اشاره کرد که اطلاعات جامع‌تر در مورد هر یک از این روش‌ها در این قسمت توضیح داده شده است.

 

مقایسه اثربخشی لیزر CO2 و Er:Yagدر درمان بیماریهای واژن

لیزرهای CO2 و Er:Yag دارای ویژگی‌های فیزیکی منحصر به فردی هستند، که به هر کدام قابلیت‌های متفاوتی می‌دهد و آن دو را مناسب برای استفاده در درمان‌های مختلف می‌کند که در ادامه این بخش می‌توانید تفاوت‌ها و ویژگی‌های هر یک از این دو لیزر را مطالعه فرمایید.

 

Cosmetic Gynecology

در این بخش به توضیح کاربرد لیزر Er:Yag در سفیدی و جوانسازی ناحیه والوا و لابیاپلاستی در حوزه Cosmetic Gynecology می‌پردازیم.

 

نسل جدید لیزر Er:Yag جهت جوانسازی واژن

در سال‌های گذشته شرکت Asclepion آلمان، جهت حذف مشکلات دستگاه‌های لیزر Er:Yag موجود در بازار جهت جوانسازی واژن به تولید دستگاهی با نام تجاری ژولیت روی آورده است که این دستگاه با طراحی خاص خود موانع و مشکلات متخصصان و جراحان زنان و زایمان جهت جوانسازی واژن را مرتفع نموده و درمانی اثربخش‌تر را ارائه داده است. در ادامه به جزئیات این دستگاه و مزایای آن نسبت به سایر دستگاه‌ها پرداخته شده است.

 

مراقب باشید

ما در این بخش به موارد عدم استفاده و احتیاط در کاربرد تکنولوژی‌های موضوع هر فصلنامه خواهیم پرداخت. در “مراقب باشید” این فصل به مواردی که هنگام استفاده از لیزر زنان می‌باید رعایت نمود می‌پردازیم.

همچنین در قسمت بعد نمونه مطالعات انجام شده جهت درمان بیماری‌های زنان و آتروفی واژن با تیترهای “درمان علائم آتروفی واژن در افراد یائسه‌ای که سابقه سرطان سینه و ممنوعیت استفاده از هورمون تراپی را داشته‌اند، به وسیله لیزر Er:Yagلایه بردار و از طریق تکنیک دو فازی” و ” استفاده از لیزر لایه بردار Er:Yag با پروتکل دوفازی در درمان علائم و بیماری‌های سیستم ادراری- تناسلی بانوان” و “استفاده از لیزر Er:Yag فرکشنال جهت جوانسازی واژن” مورد بررسی قرار گرفته شده است.

سازمان غذا و داروی آمریکا FDA

سازمان غذا و دارو آمریکا موظف به حفاظت از سلامت عمومی از طریق تضمین ایمنی، کارایی و امنیت داروهای مخصوص انسان و دام، محصولات بیولوژیکی و وسایل و تجهیزات پزشکی است. در ادامه به تاریخچه و حوزه‌های نظارتی FDA و دستاوردهای این سازمان می‌پردازیم.

بخش‌های “پرسشنامه سنجش رضایت جنسی”، “گفت و گو با متخصصین”، “لغتنامه و واژگان تخصصی”، “معرفی وب سایت در حوزه زنان و زایمان” و “رویدادهای پاییز و زمستان 98” موضوعات دیگری هستند که در این فصلنامه قرار گرفته شده‌ است.

fa_IRفارسی