انتخاب برگه
لیزر ژولیت - مهرآشکار

درمان خشکی واژن با لیزر ژولیت

درمان خشکی واژن با لیزر ژولیت

خشکی واژن یکی از عوارض متداولی است که اغلب در سنین یائسگی بانوان ایجاد می شود. این بیماری معمولا مشکلاتی از جمله کاهش میلی جنسی، حساسیت و خارش را در زنان به وجود می آورد که می تواند آزاردهنده باشد. در حال حاضر به واسطه پیشرفت تجهیزات پزشکی روش های درمانی بسیاری مانند لیزر برای درمان این بیماری وجود دارد. لیزر ژولیت یکی از دستگاه های موثر برای بهبود مشکلات آتروفی واژن است. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با نحوه درمان خشکی واژن با لیزر ژولیت و مزایای آن آشنا شوید.

درمان خشکی واژن

خشکی واژن چیست؟

بانوانی که در سنین یائسگی به سر می برند، معمولا عوارضی همچون خشکی واژن را تجربه می کنند. خارش، درد در هنگام نزدیکی، لوبریکانت ضعیف، کاهش میل جنسی و ضعف در الاستیسیته ماهیچه های بافت واژن از دیگر عوارض یائسگی می باشند که با نام آتروفی واژن شناخته می شوند. بسیاری از بیماری های ناحیه تناسلی بانوان با کاهش سطح استروژنی تولیده شده توسط تخمدان ها ارتباط مستقیمی دارند. با کاهش سطح استروژن، بافت خارجی (بافت اپیتلیال) و مخاطی واژن نیز نازک می شود. به دنبال نازک شدن سطح خارجی پوست این ناحیه، خارش و حساسیت در ناحیه واژن ایجاد می گردد. متاسفانه اکثر تغییرات روانی و فیزیکی دوران یائسگی می توانند بر کیفیت رابطه جنسی و زندگی زناشویی تأثیر گذار باشند.

مهترین عوامل ایجاد خشکی واژن

    • یائسگی
    • افراد تحت درمان شیمی درمانی و رادیوتراپی برای سرطان صورت
    • جراحی هیسترکتومی (جراحی برداشتن رحم)
    • جراحی اوفورکتومی (جراحی برداشتن تخمدان)
    • دوران شیر دهی
    • ابتلا به عفونت های مزمن و قارچی واژینال

 

بیشتر بخوانید: لیزر موهای زائد دردوران شیردهی

 

درمان خشکی واژن با لیزر ژولیت

معمولا روش هایی مانند درمان های هورمونی به همراه استفاده موضعی از مرطوب کننده ها یا روان کننده های واژن از سوی پزشک متخصص زنان برای بهبود علائم خشکی واژن تجویز می شود. اما این روش ها، درمان قطعی نبوده و همچنین دوره درمان بسیار طولانی دارند. در حالی که درمان خشکی واژن با لیزر یکی از موثرترین و کم خطرترین روش ها برای رفع این مشکل محسوب می شود. هدف از انجام این درمان، بهبود و بازیابی متابولیسم طبیعی بدن برای پیوند میان بافت ها و وضعیت مخاطی واژن است. بافت پوست واژن نیز درست همانند سایر اندام های بدن با افزایش سن، کیفیت خود را از دست می دهند. استفاده از دستگاه لیزر ژولیت علاوه براینکه موجب درمان خشکی واژن می شود، به تحریک بافت برای افزایش تولید کلاژن و جوانسازی واژن کمک می کند. به طوری که نتایج مثبت حاصل از درمان خشکی واژن با لیز، بلافاصله پس از اتمام مراحل درمانی قابل مشاهده است.

نتایج لیزر ژولیت برای درمان خشکی واژن

هدف از لیزر ژولیت بهبود ضخامت و خاصیت ارتجاعی مخاط واژن و بازگرداندن متابولیسم اولیه بافت های همبند به همراه تحریک فرآیند کلاژن سازی است. انقباض فیبرهای کلاژن بافت واژن را در زیر مثانه و مجرای ادرار تقویت می کند و به کاهش بی اختیاری استرسی کمک می کند. در واقع با افزایش ضخامت مخاط واژن مشکلاتی مانند خشکی، خارش و درد حین مقاربت در ناحیه واژن به طور قابل توجهی بهبود می یابد. همچنین در نتیجه درمان خشکی واژن، رضایت جنسی زنان افزایش پیدا می کند.

مزایای درمان خشکی واژن با لیزر ژولیت

در ذیل به برخی از مزایای استفاده از دستگاه لیزر به منظور درمان خشکی واژن اشاره می نماییم:

      • کم ترین میزان عوارض جانبی را در بین روش های درمانی دیگر دارد.
      • دوران نقاهت پس از لیزر درمانی بسیار کوتاه است.
      • مدت زمان جلسه درمانی بسیار کوتاه بوده و در کم ترین زمان ممکن نتایج مثبت مشهود می گردند.
      • الاستیسیته پوست را افزایش یافته و نرمی مخاط داخلی واژن بازیابی می شود.
      • عمق نفوذ بالایی داشته و سطوح داخلی پوست را نیز تا حد زیادی ترمیم می کند.

 

بیشتر بخوانید: درمان تیرگی ناحیه تناسلی با لیزر ژولیت

 

درمان خشکی واژن با لیزر چگونه انجام می شود؟

لیزر ژولیت یک روش درمانی سریع و موثر است که معمولا سه الی هفت دقیقه طول می کشد. این روش به صورت سرپایی و بدون نیاز به بیهوشی با بی حس کننده موضعی در ناحیه واژن انجام می شود. در طول پرسه درمان، پزشک متخصص زنان پروب مخصوص دستگاه لیزر را وارد واژن می نماید. هر بار که اشعه لیزر به سطح پوست می رسد، موجب بازسازی پوست واژن شده و رطوبت آن را افزایش می دهد.

مراقبت های بعد از لیزر ژولیت برای درمان خشکی واژن

اگرچه بعد از لیزر ژولیت می توانید بلافاصله به فعالیت های روزمره خود بپردازید، اما رعایت نکات زیر به بهبود سریع این بیماری کمک می کند. مهمترین نکاتی که باید بعد از لیزر برای درمان خشکی واژن رعایت شوند به شرح زیر است:

      • به مدت 72 ساعت پس از درمان آتروفی واژن با لیزر ژولیت از داشتن رابطه جنسی اجتناب کنید. البته این مدت زمان ممکن است در برخی افراد باتوجه به شدت بیماری بیشتر باشد.
      • از ورود هرگونه شیاف یا دوش واژینال به داخل واژن تا بهبودی کامل خودداری کنید.
      • از استفاده موضعی کرم ها، لوسیون ها و محصولات بهداشتی اجتناب کرده و تنها داروهای تجویز شده از سوی پزشک را استفاده نمایید.

 عوارض جانبی لیزر ژولیت برای واژن

به طور کلی این روش عوارض جانبی جدی نداشته و تنها دارای اثرات جانبی کوتاه مدت می شود. از آنجایی که در این روش از بی حسی موضعی استفاده می شود، فرد احساس درد نداشته و تنها به به علت وارد کردن پروب دستگاه لیزر به داخل واژن، کمی ناراحتی و سوزش بسیار اندک احساس می شود. اما این عوارض جانبی تنها در طول درمان احساس شده و پس از اتمام لیزر درمانی برطرف می شود.

کلام آخر

زنان پس از یائسگی معمولا تعدادی ازعلائم و بیماری های مربوط به کاهش سطح استروژن را به دلیل تخلیه تخمک در تخمدان ها تجربه می کنند. یکی از این بیماری ها آتروفی یا خشکی واژن است که با علائمی مانند خشکی و خارش واژن، مقاربت دردناک نمایان می شود. در حال حاضر درمان خشکی واژن با لیزر ژولیت از موثرترین وسریع ترین روش های درمانی به شمار می رود. لیزر ژولیت با لایه برداری سطح واژن به خونرسانی و افزایش کلاژن سازی کمک می کند. در واقع لیزر ژولیت با بهبود ضخامت و خاصیت ارتجاعی مخاط واژن سبب رفع بیماری و افزایش لذت جنسی می شود.

 منبع: https://www.johnleeobgyn.com/services/the-juliet-laser-treatment-for-vaginal-rejuvenation

 

شرکت تجهیزات پزشکی مهرآشکار گستر تأمین کننده و وارد کننده دستگاه های لیزر موهای زائد، جوانسازی پوست و زیبایی زنان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 88961814 – 88955154 تماس بگیرید و یا به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

بهترین روش جوانسازی و لیفت واژن بدون جراحی

بهترین روش جوانسازی و لیفت واژن بدون جراحی

جوانسازی و لیفت واژن بدون جراحی همان طور که می دانید با افزایش سن و تعدد زایمان، واژن زنان دچار افتادگی و گشادی خواهد شد. علاوه بر این، ظاهر اندام تناسلی زنان تغییر کرده و می تواند سبب کاهش میل جنسی و حتی کاهش اعتماد به نفس آن ها شود. در چند دهه گذشته جراحی های تهاجمی...

تاثیر بالا رفتن سن بر واژن

تاثیر بالا رفتن سن بر واژن

ظاهر واژن با بالا رفتن سن و سال و زایمان های متعدد دستخوش تغییر می شود و شاید این تغییر ظاهر، باعث ناراحتی برای بسیاری از زنان شود. شاید برایتان سوال پیش آید که چه تغییراتی در ناحیه واژن طبیعی است و چه تغییراتی غیر طبیعی است. اولین مورد که اهمیت بسیاری دارد این است که...

درمان شلی واژن با لیزر ژولیت

درمان شلی واژن با لیزر ژولیت

زنان در سنین مختلف چالش ها و مشکلات مختلفی را در زمینه روابط جنسی تجربه می کنند. این مشکلات می توانند به شدت بر کیفیت زندگی آن ها، سلامت فیزیکی و روانی و روابط جنسی تاثیر بد بگذارند. زایمان (مخصوصاً زایمان طبیعی ) و یائسگی دو مورد اصلی از عواملی هستند که بر ناحیه...

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

fa_IRفارسی