انتخاب برگه
لیزر موهای زائد در دوران شیردهی

لیزر موهای زائد در دوران شیردهی

حدوداً چند ماهی که از زایمان می گذرد، مادر به روال عادی و زندگی روزمره خود باز می گردد. شاید قصد داشته باشد که درمان با لیزر موهای زائد را از سر بگیرد و این سوال برای فرد مطرح شود که آیا لیزر موهای زائد در دوران شیردهی بی خطر است؟ آیا لیزر بر نوزاد تاثیر منفی می گذارد؟ و سوالاتی از این دست ذهن فرد را مشغول می کند. ما در این مقاله قصد داریم در این باره صحبت کنیم.

خوشبختانه هیچ گواهی مبنی بر تاثیر منفی لیزر موهای زائد در دوران شیردهی و خطر آن برای مادر و نوزاد وجود ندارد. با این حال بسیاری از مراکز لیزر از انجام لیزر برای زنان در دوران شیردهی امتناع می کنند و نیاز است که گواهی پزشک مبنی بر این کار صادر شود. خب سوالی که مطرح می شود این است که چرا لیزر در برخی مراکز برای زنان شیرده انجام نمی شود؟ برای پاسخ به این سوال باید به توضیحات زیر بپردازیم.

لیزر موهای زائد در دوران شیردهی

لیزر موهای زائد در دوران شیردهی

فرایند لیزر موهای زائد به چه صورت است؟

لیزر موهای زائد با فرایند فتوترمولیز انتخابی کار می کند. این فرایند به این معناست که اشعه های لیزر به صورت انتخابی فولیکول های مو بر روی پوست را تخریب می کنند. این مورد می تواند کمی ناراحت کننده باشد و همانند آفتاب سوختگی درد خفیفی بر روی سطح پوست ایجاد کند. ولی هیچ خطری برای نوزاد ندارد. همان طور که برای رفتن به ساحل نیازی به گواهی از پزشک نیست برای انجام لیزر هم قاعدتاً نباید نیازی به گواهی باشد.

آیا شیردهی مانعی برای لیزر موهای زائد است؟

برخی آنتی بیوتیک ها و داروها حساسیت پوست به اشعه آفتاب، لیزر، تغییر رنگدانه های پوست، برنز شدن پوست و برخی بیماری های پوستی را بالا می برند. برای مثال آفتاب سوختگی می تواند احتمال بروز تاول و تغییر در رنگ پیگمنت های پوست را افزایش دهد. ولی در بسیاری از منابع تخصصی و علمی در این حوزه تحقیق شده است و شیردهی به عنوان مانعی برای لیزر مطرح نشده است.

آیا تحقیقاتی در زمینه لیزر موهای زائد در دوران شیردهی انجام گرفته است؟

خیر. هیچ تحقیقی در در این زمینه انجام نگرفته است. البته دلیلی هم برای انجام این تحقیقات وجود ندارد زیرا تا کنون موردی در این زمینه گزارش نشده است که متخصصان را به انجام اینگونه تحقیق وا دارد.

شرکت تجهیزات پزشکی مهرآشکار گستر تأمین کننده و وارد کننده دستگاه های لیزر موهای زائد، جوانسازی پوست و زیبایی زنان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 88961814 – 88955154 تماس بگیرید و یا به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید.

لیزر موهای زائد در دوران بارداری

در دوران بارداری به دلیل تغییر هورمون ها احتمال افزایش رنگدانه های پوستی یا ملاسما وجود دارد. انجام لیزر موهای زائد در دوران بارداری نه تنها می تواند تاثیری ناخوشایند داشته باشد، بلکه می تواند جای زخم هایی را بر جای بگذارد. در برخی موارد نادر در بارداری به دلیل تغییر سطح هورمون ها، موهایی که تحت درمان با لیزر قرار گرفته اند می توانند دوباره رشد کنند.

یکی از نگرانی هایی که وجود دارد در مورد مواد بی حسی موضعی است. در برخی موارد امکان دارد بدن مادر و یا جنین به مواد بی حسی واکنش نامناسب نشان می دهد.

نتیجه گیری

هیچ شواهدی مبنی بر تاثیر منفی لیزر موهای زائد در دوران شیردهی وجود ندارد.

منبع : http://mariebiancuzzo.com/2019/02/26/can-you-have-laser-hair-removal-while-breastfeeding/

مطالب مرتبط

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد بدون شک لیزر موهای زائد بهترین و ایمن ترین روش برای رهایی از موهای زائد بدن محسوب می­شود که در چند سال گذشته بسیار متداول شده است. اما ممکن است با این پرسش­های مواجه شوید که مراقبت­های بعد از اولین جلسه لیزر چگونه است؟ تا چند ساعت بعد...

عوارض لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد لیزر موهای زائد راه حلی محبوب برای برداشتن موهای زائد است که از سایر روش های از بین بردن موهای زائد تاثیری طولانی مدت تر دارد. استفاده از لیزر موهای زائد با متوقف کردن رشد فولیکول های مو به از بین بردن موهای زائد می انجامد. برخی از متقاضیان لیزر...

دستگاه لیزر مناسب برای پوست تیره

دستگاه لیزر مناسب برای پوست تیره

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای افرادی که پوست تیره دارند دستگاه مدیواستار است که از تکنولوژی دایود بهره می برد. این دستگاه به واسطه تکنولوژی قابل اطمینانی که دارد به راحتی می تواند مورد استفاده پزشکان قرار گیرد. تکنیک برداشتن موهای زائد مراحل ساده ای دارد که به...

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

fa_IRفارسی