Select Page
لیزر موهای زائد

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

بدون شک لیزر موهای زائد بهترین و ایمن ترین روش برای رهایی از موهای زائد بدن محسوب می­شود که در چند سال گذشته بسیار متداول شده است. اما ممکن است با این پرسش­های مواجه شوید که مراقبت­های بعد از اولین جلسه لیزر چگونه است؟ تا چند ساعت بعد از لیزر می توانم دوش بگیریم؟ چند روز بعد از لیزر شیو کنیم؟ به منظور آشنایی با مراقبت­ های بعد از لیزر موهای زائد تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

خوشبختانه در چند دهه گذشته به واسطه رشد علم پزشکی و پیشرفت چشمگیر تجهیزات حوزه زیبایی شاهد دستگاه­های مدرن در زمینه رفع موها زائد هستیم. اگرچه بی ضرر بودن دستگاه­های مختلف لیزر برای رفع موهای اضافی بدن تایید شده است، اما رعایت برخی نکات قبل و بعد از لیزر می­تواند به کاهش عارضه­های موقت این روش کمک کند. همچنین رعایت این نکات ممکن است در نتیجه لیزر و کاهش رشد مو موثر واقع شود.

لیزر موهای زائد

مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد

توجه داشته باشید که قبل از انجام لیزرموهای زائد برای نواحی مختلف بدن باید با پزشک مشورت کرده و پس از بررسی شرایط شما، انجام این روش توصیه می شود. به طور کلی مهم­ترین مراقبت­های قبل از لیزر موهای زائد عبارتند از:

1- دوری از تماس مستقیم با نورخورشید

از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، به ویژه در نواحی تحت درمان بین 4 تا 6 هفته قبل از لیزر خودداری کنید. هم­چنین تا دو هفته قبل از درمان به هیچ وجه از سولاریوم استفاده نکنید. علاوه بر این، حتما از ضد آفتاب­هایی با SPF 30 یا بالاتر به صورت روزانه استفاده کنید.

2- عدم استفاده از کرم های موضعی

به مدت 3 روز قبل از لیزر از هیچ محصول موضعی که باعث حساسیت به نور می شود (مانند اسیدهای هیدروکسی، اسید سالیسیلیک، رتینول ها و بنزوئیل پراکسید) در نواحی درمان استفاده نکنید. توصیه می­شود که در تنها از لوسیون های ملایم برای نواحی تحت لیزر استفاده کرده و در روز لیزر نیز از هیچ ماده بهداشتی و آرایشی استفاده نکنید.

3- اجتناب از انجام روش های زیبایی و جوانسازی

حداقل 14 روز قبل از لیزر موهای زائد از تزریق بوتاکس، تزریق پرکننده­هایی مانند انواع فیلر و ژل، لایه برداری شیمیایی یا میکرودرم ابریژن در ناحیه لیزر خودداری کنید. هم­چنین بین 2 تا 3 هفته قبل از لیزر از سایر روش­ -های رفع موهای زائد مانند الکترولیز، اپیلاسیون، کندن مو با موچین، بند انداختن و کرم های موبر که سبب تخریب فولیکول­های مو می­شوند، خودداری کنید.

 

بیشتر بخوانید: لیزر موهای زائد در مردان

 

4- محدودیت یا قطع برخی از داروها

برخی از داروها، از جمله بسیاری از آنتی بیوتیک­ها می­توانند حساسیت شما را به گرما و نور لیزر افزایش دهند، بنابراین قبل از انجام لیزر با پزشک خود در خصوص مصرف آنتی بیوتیک­ها صحبت کنید. هم­چنین توصیه می_ شود از داروهایی مانند آسپیرین و یا داروهای ضد التهابی قبل از لیزر موهای زائد اجتناب کرده و مصرف راکوتان (ایزوترتینوئین) را 6 ماه قبل از درمان قطع کنید.

5- شیو کردن (تیغ زدن) قبل از لیزر

موهای نواحی درمان باید بین 12 تا 24 ساعت قبل از لیزر به طور کامل شیو (تیغ زدن) و تمیز شود. هدف از تیغ زدن روز قبل از لیزر این است که انرژی لیزر در ساقه مو هدر نرفته و سریعا به ریشه مو برسد. در صورت بروز حساسیت به تیغ می­توانید از ماشین اصلاح استفاده نمایید.

6- مشاوره با پزشک

توصیه می شود در اولین جلسه برای لیزر موهای زائد با پزشک خود مشاوره ای داشته تا مطمئن شوید که لیزر برای شما روشی موثر خواهد بود. توجه داشته باشید در مرحله مشاوره پزشکی تمام سوابق بیماری، حساسیت دارویی یا آلرژی و مصرف هرگونه دارو را در اختیار دکتر خود قرار دهید.

 

لیزر موهای زائد چگونه انجام می شود؟

علاوه بر رعایت نکات قبل از لیزر، در روز انجام آن نیز باید از مصرف مواد بهداشتی و آرایشی بر روی نواحی موردنظر اجتناب کرده و قبل از لیزر استحمام کرده باشید. از آنجایی که لیزر سوزش یا درد بسیار خفیفی ایجاد می­کند برای برخی افراد به دلیل داشتن پوست­های حساس از کرم های بی حس کننده موضعی استفاده می_ شود. استفاده از بی حس کننده­ها باتوجه به آستانه تحمل فرد، نوع پوست، ضخامت و جنس مو صورت می_ گیرد.

در طول لیزر، عینک مخصوصی بر روی چشم فرد قرار داده می شود تا از بروز آسیب نیز پیشگیری شود. اشعه لیزر، با عبور از سطح پوست، فولیکول­های مو را مورد هدف قرار می­دهد، و با آسیب رساندن به فولیکول، مانع از رشد مجدد موها می­شود. مدت زمان لیزر برای نواحی مختلف متفاوت است، در واقع هرچه ناحیه درمان وسیع_ تر باشد، مدت زمان لیزر نیز بیشتر خواهد بود.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

همان طور که رعایت نکاتی قبل از لیزر ضروری است، برخی بایدها و نبایدها بعد از لیزر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. به طور کلی مهم­ترین مراقبت­های بعد از لیزر موهای زائد عبارتند از:

  • کاهش تورم و قرمزی

احتمال مشاهده التهاب و قرمزی در ناحیه درمان، بلافاصله بعد از لیزر وجود دارد که کاملا طبیعی است. به همین علت معمولا استفاده از کمپرس یخ توصیه می­شود. همچنین برای کاهش قرمزی و تحریک پوستی، استفاده از پمادهای ترمیم کننده یا پمادهای حاوی آلوئه ورا می تواند موثر باشد. در صورت مشاهده هر گونه حساسیت پوستی بعد از لیزر، حتما به پزشک اطلاع دهید، معمولا در چنین شرایطی، استفاده از کرم­های استروئیدی توصیه می­شود.

  • اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و گرما

در مراقبت­های بعد از لیزر موهای زائد لازم است از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید. همان­طور که می­دانید نور خورشید دارای اشعه‌ای به نام فرابنفش است. از آنجایی که در طول لیزر فولیکول­های مو دچار آسیب جزئی شده و مقدار کمی از ملانین‌های پوست از بین می­روند، در نتیجه خطرات برخورد اشعه فرابنفش با پوست بیشتر می‌شود.

به منظور جلوگیری از آسیب­های احتمالی در برابر آفتاب، نواحی لیزر شده را پوشانده یا از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از ایجاد لک استفاده کنید. علاوه بر این، تا 24 ساعت پس از لیزر از قرار گرفتن در فضاهایی با دمای بالا و گرمای بیش از حد در ناحیه مانند جکوزی، سونا یا ورزش کردن اجتناب کنید. همچنین، بعد از لیزر باید از برنزه کردن و سولاریوم خودداری کنید. توجه داشته باشید که اشعه سولاریوم همانند نور خورشید می­تواند باعث تحریک ملانین شده و سبب ایجاد لک بر روی پوست شود.

  • اجتناب از استحمام بعد از لیزر

یکی از مراقبت­های بعد از لیزر موهای زائد که توسط پزشک یا اپراتور لیزر به شما توصیه می­شود، اجتناب از دوش گرفتن و حمام کردن 24 تا 48 ساعت بعد از لیزر است. اما در شرایطی که مجبور به استحمام شدید، نباید از آب داغ برای حمام کردن استفاده کنید. به طور معمول توصیه می­شود یک روز قبل از لیزر حمام کرده تا پس از لیزر نیاز به استحمام نداشته باشید.

فاصله بین جلسات لیزر

لیزر باید توسط کلینک معتبر و با بهترین دستگاه لیزر موهای زائد انجام شود. تعداد جلسات لیزرموهای زائد، معمولا به ضخامت مو و ناحیه لیزر بستگی دارد، با این حال به طور معمول جلسات لیزر بین 6 تا 8 جلسه توصیه می شود. همچنین فاصله بین جلسات نیز به ناحیه درمان بستگی دارد، به عنوان مثال، مناطقی که در آن رشد مو سریع می باشد، مانند پشت لب، بهتر است درمان هر چهار هفته یک بار تکرار شود. در مجموع جهت رسیدن به نتایج مطلوب، فاصله ای بین جلسات لیزر نیندازید.

توصیه پایانی

همان طور که اشاره شد، لیزر بهترین روش برای از بین موهای زائد است. اگرچه این روش کاملا ایمن است، اما مراقبت نامناسب پس از لیزر از جمله قرار گرفتن در معرض گرما یا آفتاب بیش از حد ناحیه تحت درمان، ممکن است احتمال ایجاد اسکار، تغییرات رنگدانه و تغییر بافت پوست را افزایش دهد. بنابراین، مراقبت­های بعد از لیزر موهای زائد می­تواند از بروز چنین مشکلاتی بکاهد. توجه داشته باشید انجام لیزر توسط پزشک یا اپراتور حرفه- ای در کنار بهترین دستگاه موهای زائد و رعایت فواصل جلسات لیزر می تواند در رسیدن به نتیجه مطلوب بسیار موثر باشد.

تعداد جلسات لیزرموهای زائد ، شش تا هشت جلسه می باشد. فاصله بین جلسات نیز به ناحیه درمان بستگی دارد برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 88961814 – 88955154 تماس بگیریدو به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید .

Latest Post

لیزر موهای زائد مردان با MeDioStar Monolith Alex

لیزر موهای زائد مردان با MeDioStar Monolith Alex

برای بسیاری از مردان موهای ناخواسته بدن آزاردهنده است. بسیاری از مردان گزارش می دهند که هنگام رفتن به شنا یا تعطیلات خانوادگی نسبت به موهای زائد در بعضی نواحی احساس خودآگاهی دارند. اما تلاش برای از بین بردن موهای ناخواسته با اصلاح یا اپیلاسیون به سادگی یک رویکرد عملی...

درمان اسکار با دستگاه لیزر MCL31 Dermablate

درمان اسکار با دستگاه لیزر MCL31 Dermablate

اسکارها از یک پاسخ آشفته ترمیم زخم ایجاد می شوند که بافت فیبروتیک را به دلیل تشکیل نامنظم کلاژن پشت سر می گذارند. انواع مختلفی از اسکار وجود دارد که شامل اسکار آتروفیک، هیپرتروفیک، انقباضی و کلوئید می شود. درمان‌های موجود برای اصلاح اسکار بستگی به نوع اسکار دارد و از...

برداشتن خال با دستگاه Radio Pulse 100

برداشتن خال با دستگاه Radio Pulse 100

جراحی با فرکانس رادیویی استفاده از امواج رادیویی با فرکانس بالا به بافت برای برش، انعقاد یا تخریب بافت است. این روشی موثر برای برداشتن خال های برجسته و سایر ضایعات پوستی با حداقل جای زخم است.   ضایعات و توده های پوستی مناسب برای برداشتن خال با فرکانس رادیویی...

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

en_USEnglish