Select Page
ورکشاپ انجمن پوست

ورکشاپ انجمن پوست

در روز جمعه ۲۷مهر ماه، سمینار یک روزه با عنوان “چگونه می توان در درمان بیماری های پوست از جدی دترین تکنولوژی های لیزر استفاده نمود” با همکاری شرکت مهر آشکار گستر و آکادمی اسکلپیون در محل جدید انجمن پوست برگزار شد که مورد استقبال خوب متخصصین پوست قرار گرفت.

در ابتدای این مراسم آقای مهندس مهدی دهقانی مدیر عامل شرکت مهر آشکار گستر با ابراز خرسندی از تلاش های هیئت مدیره انجمن پوست، اقدام آنها را در تامین محل جدید جهت  تبادلات علمی و ایجاد ارتباط موثر میان متخصصین و شرکت ها ستود.

پس از ایشان آقای هنس پروفر مدیر خاورمیانه شرکت اسکلپیون به سابقه این شرکت در عرصه تولید لیزر های پزشکی پرداخت، وی گفت: شرکت اسکلپیون بیش از چهل سال است که در کنار شرکت زایس و در شهر ینا (World Optic Valley) با بهره گیری از دانش اپتیک این شرکت لیزر های پزشکی متنوعی را تولید و عرضه می نماید. پس از ایشان، بخش آموزشی سمینار توسط آقای دکتر آندره آغاز گردید

در بخش اول سمینار آقای دکتر آندره استپ مبانی فیزیک نور و لیزر را با تکنیک آموزشی جدید،  برای حاضرین تشریح نمود که مورد توجه متخصصین قرار گرفت. ایشان که سابقه طولانی در آموزش لیزر و کاربرد آن در اروپا و آمریکا دارند، مطالب تازه ای را در زمینه فیزیک لیزر در درماتولوژی ارائه نمود.

در قسمت دوم به بررسی لیزر های دایود و آلکس  و تاثیرات ترکیب طول موج های مختلف بر روی درمان موهای زائد پرداخت. همچنین در خصوص نگرش تازه دنیای لیزر بر روی اسپات سایز و تاثیرات آن بر روی کیف درمان بحث نمود.

در قسمت بعدی به تفاوت های لیزر های CO2 و Er:YAG در درماتولوژی و تفاوت های بنیادی این دو لیزر اشاره شد. دکتر آندره استپ با استفاده از دستگاه MCL31 به عنوان آخرین تکنولوژی Er:YAG  پزشکان را ترغیب به استفاده از تکنیک
Cold Ablate  جهت لایه برداری بدون اثر حرارتی نمود. از اینرو هر یک از متخصصین بطور جداگانه با این تکنولوژی آشنا گریدند.

در بخش سوم به آخرین تکنیک های درمان ضایعات عروقی توسط نسل جدید لیزرها پرداخته شد. دکتر آندره استپ یکی از روش های نوین درمان ضایعات عروقی را استفاده از لیزر زرد با طول موج 577 نانومتر دانست این تکنولوژی جدید به متخصصین این امکان را می دهد تا با بیشترین میزان جذب در هموگلوبین و کمترین میزان جذب در ملانین بدون نگرانی از به جا ماندن PIH و تاثیرات جانبی به راحتی ضایعات عروقی را درمان نمایند. همچنین در این تکنولوژی جدید حذف هزینه های مصرفی جهت درمان ضایعات عروقی در مقایسه با لیزر های PDL قابل توجه می باشد

در ادامه و در بخش عملی و با استفاده از امکانات مناسبی که اخیرا در انجمن فراهم شده است، متخصصین روند درمان را بر روی بیماران ملاحظه کردند. همچنین این امکان ایجاد شد تا هر یک از متخصصین از نزدیک با تکنیک های جدید درمانی جهت درمان ضایعات عروقی، لایه برداری ، جوانسازی  و درمان اسکار و غیره آشنا گردند.

در پایان به تمامی شرکت کنندگان گوهی نامه گذراندن دوره با امضاء ریاست محترم انجمن و آکادمی اسکلپیون اعطا گردید.

Latest Post

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

en_USEnglish