انتخاب برگه
تاثیر بالا رفتن سن بر واژن

تاثیر بالا رفتن سن بر واژن

ظاهر واژن با بالا رفتن سن و سال و زایمان های متعدد دستخوش تغییر می شود و شاید این تغییر ظاهر، باعث ناراحتی برای بسیاری از زنان شود. شاید برایتان سوال پیش آید که چه تغییراتی در ناحیه واژن طبیعی است و چه تغییراتی غیر طبیعی است. اولین مورد که اهمیت بسیاری دارد این است که ناحیه واژن در افراد مختلف همانند شکل بدن، رنگ چشم و … متفاوت است و صرف نظر از سن و سال، ناحیه واژن اشکال مختلفی دارد. ظاهر واژن طیف وسیعی دارد که معمولاً تمامی شکل ها طبیعی هستند.

با افزایش سن و سال واژن و ولو ضخامت خود را از دست می دهند و رنگ ناحیه ولو می تواند از صورتی به رنگ های تیره تری در آید. کلیتوریس با بالا رفتن سن دچار تغییر می شود و لابیاها شل می شوند. همچنین برخی از بافت های ناحیه کوچک می شوند. پوست این ناحیه همانند نواحی دیگر نازک تر می شود و خاصیت الاستیکی آن کاهش می یابد. همچنین حجم ناحیه تا حدودی کاهش می یابد و آویزان و شل می شود.

تمامی این مشکلات باعث می شود که افراد برای درمان به متخصص و جراح زیبایی زنان مراجعه کنند. دستگاه لیزر ژولیت یکی از دستگاه های کاربردی برای درمان شلی واژن، سفید کردن واژن و … است و متخصص زنان با توجه به مشکلاتی که ناحیه واژن را درگیر کرده است می تواند از این دستگاه استفاده کند.

تاثیر بالا رفتن سن بر واژن

تاثیر بالا رفتن سن بر واژن

ناحیه واژن از بلوغ تا یائسگی

واژن و ولو از سن بلوغ تا یائسگی تقریباً شکل یکسانی دارد و در دو شرایط خاص دچار تغییر می شود؛ زایمان و شیردهی.

زایمان طبیعی که جنین از ناحیه واژن خارج می شود می تواند باعث آسیب شدید به ناحیه واژن شود. پارگی و اپیزوتومی واژن می تواند بر ظاهر واژن و عملکرد آن تاثیر بگذارد. زمانی که واژن در طول زایمان دچار کشیدگی می شود معمولاً به مرور زمان به حالت طبیعی باز می گردد ولی بافت های حمایت کننده که ساختار واژن را در جای خود قرار می دهند می تواند آسیب ببیند و این عارضه در نهایت منجر به افتاگی دیواره واژن شود.

نتیجه این عارضه ایجاد مشکلاتی در مثانه و روده ها است. به طوری که در برخی موارد می تواند باعث در رفتن ادرار شود. در برخی موارد برآمدگی خاصی از ناحیه واژن بیرون می زند و نیاز به جراحی می باشد. شیردهی به خودی خود باعث تغییر ظاهر واژن نمی شود ولی سطح پایین استروژن در دوران شیردهی می تواند مشکل ساز شود. استروژن مسئول الاستیسیته و روان کنندگی ناحیه واژن است و سطح پایین این هورمون در بدن می تواند برای ناحیه واژن مشکل ایجاد کند. به محض قطع کردن شیردهی، شرایط به حالت عادی بر می گردد.

تاثیر یائسگی بر واژن

برای اکثر زنان یائسگی شروع ایجاد یکسری تغییرات در ناحیه واژن است. کاهش دائمی سطح استروژن می تواند باعث خشکی و سفتی ناحیه واژن شود و این موارد مشکلاتی جدی در روابط جنسی ایجاد می کنند. بنابراین بسیاری از زنان در این سن برای درمان خشکی واژن به پزشک مراجعه می کنند. لیزر ژولیت برای درمان خشکی واژن از عملکرد خاصی پیروی می کند و نتایجی عالی را در پی داشته است.

دستگاه لیزر ژولیت

این دستگاه لیزر مخصوص زنان نامیده می شود که با تکیه بر تکنولوژی لیزر اربیوم یگ، در مقایسه با لیزر های CO2 مزایای زیادی دارد. کروموفر هدف لیزر CO2 و Er:Yag هر دو آب است و لیزر Er:Yag بیشترین میزان جذب آب را دارد، اما متاسفانه به دلیل هزینه تولید کمتر و راحت تر لیزر CO2 در مقایسه با Er: Yag ، هم اکنون در جهان 500 شرکت دستگاه لیزر CO2را تولید می کنند و تنها حدود 15 شرکت دستگاه لیزر Er: Yag تولید می کنند .

نحوه عملکرد دستگاه ژولیت

با گذشت زمان و افزایش سن،کلاژن های پوست الاستیسیته خود را از دست می دهند و پوست شل و افتاده می شود. همین اتفاق در ناحیه واژن هم می افتد. برای بازگرداندن پوست به حالت اولیه باید کلاژن سازی از طریق تحریک پوست به شکل فیزیکی، شیمیایی یا مکانیکی انجام پذیرد. در دستگاه ژولیت انرژی لیزر به مخاط لایه های بافت واژن که اصطلاحا به آن ماکوسا و ساب ماکوسا گفته می شود تابانده می شود تا باعث تحریک آن ها و کلاژن سازی شود.

نتیجه گیری

یکسری مشکلات برای تمام زنان در سنین خاصی و با شرایط خاصی بروز می کند که در برخی موارد لازم است برای درمان اقدام گردد تا زندگی و روابط برای این افراد آسان تر و بهتر بگذرد. نکته ای که باید بدانید این است که تنها شما این مشکلات را ندارید و در این زمینه تنها نیستید. خیل عظیمی از زنان هر ساله برای درمان مشکلات مختلف زنان به متخصص زنان مراجعه می کنند و به دنبال راه درمانی برای خشکی واژن، شلی واژن و تیرگی واژن هستند. تمامی این مشکلات با درمان مناسب قابل رفع شدن است و نیازی به نگرانی در این زمینه نیست.

موردی که اهمیت بالایی دارد این است که به هیچ عنوان بدون تحقیق درباره دستگاهی که پزشک استفاده می کند روند درمانی را آغاز نکنید. لازم است که حتماً تائیدیه های دستگاه لیزر را مورد بررسی قرار دهید و با مشورت پزشک از بهترین روند درمانی بهره گیرید. دستگاه ژولیت یک دستگاه لیزر زنان است که سالیان سال مورد بهره برداری قرار گرفته است و نتایج بسیار خوبی از این دستگاه دیده شده است. در ادامه به توضیحاتی درباره این دستگاه اشاره می کنیم.

شرکت تجهیزات پزشکی مهرآشکار گستر تأمین کننده و وارد کننده دستگاه های لیزر موهای زائد، جوانسازی پوست و زیبایی زنان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 88961814 – 88955154 تماس بگیرید و یا به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید.

منبع : http://www.abc.net.au/news/health/2016-02-04/what-happens-to-your-vagina-as-you-age/7113200

مطالب مرتبط

بهترین روش جوانسازی و لیفت واژن بدون جراحی

بهترین روش جوانسازی و لیفت واژن بدون جراحی

جوانسازی و لیفت واژن بدون جراحی همان طور که می دانید با افزایش سن و تعدد زایمان، واژن زنان دچار افتادگی و گشادی خواهد شد. علاوه بر این، ظاهر اندام تناسلی زنان تغییر کرده و می تواند سبب کاهش میل جنسی و حتی کاهش اعتماد به نفس آن ها شود. در چند دهه گذشته جراحی های تهاجمی...

درمان خشکی واژن با لیزر ژولیت

درمان خشکی واژن با لیزر ژولیت

درمان خشکی واژن با لیزر ژولیت خشکی واژن یکی از عوارض متداولی است که اغلب در سنین یائسگی بانوان ایجاد می شود. این بیماری معمولا مشکلاتی از جمله کاهش میلی جنسی، حساسیت و خارش را در زنان به وجود می آورد که می تواند آزاردهنده باشد. در حال حاضر به واسطه پیشرفت تجهیزات...

درمان شلی واژن با لیزر ژولیت

درمان شلی واژن با لیزر ژولیت

زنان در سنین مختلف چالش ها و مشکلات مختلفی را در زمینه روابط جنسی تجربه می کنند. این مشکلات می توانند به شدت بر کیفیت زندگی آن ها، سلامت فیزیکی و روانی و روابط جنسی تاثیر بد بگذارند. زایمان (مخصوصاً زایمان طبیعی ) و یائسگی دو مورد اصلی از عواملی هستند که بر ناحیه...

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

fa_IRفارسی