انتخاب برگه
پاک کردن تاتو با لیزر NanoStar

پاک کردن تاتو با لیزر NanoStar

خالکوبی‌ها در گذشته دائمی در نظر گرفته می‌شدند. اما به لطف پیشرفت‌های فناوری،  لیزرهای امروزی می‌توانند با خیال راحت‌تر و مؤثرتر، تاتو را پاک کنند. نحوه عملکرد پاک کردن تاتو با لیزر برای برخی یک راز است. با این حال، این جادو نیست، علم است! حذف خالکوبی با لیزر یک روش هیجان انگیز برای بیماران و پزشکان به طور یکسان است. اما تعداد کمی از مردم علم پشت این روش را درک می کنند.

 

فرآیند اصلی پاک کردن تاتو با لیزر

پاک کردن خالکوبی با لیزر با پرتاب نور لیزر به داخل خالکوبی انجام می شود که جوهر را به قطعات ریز می شکند، این قطعات کوچک به راحتی برای بدن جذب می شوند. این اجازه می دهد تا جوهر از خود بدنه پاک شود. پاک کردن تاتو با لیزر برخلاف سایر روش های پاک کردن خالکوبی از آسیب رساندن به پوست در حین پاک کردن تاتو جلوگیری می کند.

روش برداشتن خالکوبی به ویژگی های خالکوبی و فرد بستگی دارد. اکثر افراد برای پاک کردن خالکوبی به یک سری جلسات کوتاه به فاصله 1 تا 2 ماه نیاز دارند، اگرچه نمی توان تعداد دقیق جلسات را از قبل پیش بینی کرد. معمولاً 5-10 جلسه مورد نیاز است، اگرچه ممکن است در برخی موارد تا 20 جلسه مورد نیاز باشد. تنوع به عوامل زیادی مانند اندازه، رنگ، محل و سن تاتو بستگی دارد.

با بهبود فناوری در سال های اخیر، نتایج حذف خالکوبی با لیزر با افزایش کارایی و کاهش خطر عوارض جانبی مثبت تر شده است.

 

پاک کردن تاتو با لیزر

 

چه افرادی کاندیدای خوبی نیستند؟

افرادی که پوست بسیار تیره یا سیاه دارند، به دلیل خطر بالای ناهنجاری های دائمی رنگدانه، کاندیدای مناسبی برای پاک کردن تاتو با لیزر نیستند. هر فردی که ایزوترتینوئین (آکوتان) مصرف کرده است، باید حداقل 12 ماه قبل از برداشتن خالکوبی به دلیل خطر شدید ایجاد اسکار صبر کند. بیمارانی که سابقه تبخال (عفونت هرپس سیمپلکس دهانی) دارند باید قبل از انجام تاتو از داروهای پیشگیری کننده ضد تبخال (مانند آسیکلوویر) استفاده کنند. بیمارانی که سیگار می کشند باید حداقل دو هفته قبل از پاک کردن خالکوبی با لیزر و به مدت 6 هفته بعد از آن ترک کنند تا بهبودی بهتر انجام شود.

 

تا 48 ساعت پس از درمان

  • از لباس های محدود کننده یا اصطکاک بیش از حد ناحیه تحت درمان اجتناب کنید.
  • از ورزش های تماسی یا هر فعالیت دیگری که شما را در معرض خطر آسیب به ناحیه تحت درمان قرار می دهد خودداری کنید.
  • از استفاده از کرم ها، مرطوب کننده ها، آرایش، عطر یا لوسیون بدن در ناحیه تحت درمان خودداری کنید.
  • از حمام داغ یا خیس کردن ناحیه خودداری کنید.
  • از درمان های حرارتی مانند سونا و اتاق بخار و همچنین جکوزی خودداری کنید.
  • از شنا کردن خودداری کنید زیرا مواد شیمیایی موجود در آب ممکن است باعث واکنش پوستی شود و آب روند بهبودی را کند می کند.
  • محل را به آرامی با آب و صابون بشویید اما خیس نکنید.
  • ناحیه تحت درمان را اصلاح نکنید.
  • ناحیه تحت درمان شده را نمالید یا خراش ندهید.
  • زیر نور آفتاب دراز نکشید یا از تخت آفتاب استفاده نکنید، زیرا این کار ملانین را در پوست فعال می کند و می تواند منجر به ایجاد علائم رنگدانه شود.

 

بیشتر بخوانید: فیس آپ صورت

مراقبت های بعد از پاک كردن تاتو با ليزر

به یاد دارید زمانی که برای اولین بار خالکوبی خود را انجام دادید و به شما گفته شد که به روش خاصی از آن ناحیه مراقبت کنید؟ خوب، پاک کردن خالکوبی با لیزر به روشی مشابه بر روی پوست تأثیر می گذارد. بنابراین شما باید پس از هر جلسه به یک روال مراقبت پس از آن پایبند باشید.

  • پوشش برای سه روز اول

در سه روز اول، پوشاندن ناحیه با بانداژ و پماد شفابخش آنتی بیوتیک کمک زیادی به شما خواهد کرد. همچنین می توانید از کرم هیدروکورتیزون برای خارش استفاده کنید.

  • ناحیه را خشک نگه دارید

پس از رسیدن به روز چهارم، ممکن است منطقه را بدون پوشش بگذارید. برای جلوگیری از عفونت باید پوست خود را خشک و تمیز نگه دارید.

  • از پماد ویتامین E استفاده کنید

ویتامین E برای پوست بسیار عالی است. ممکن است از پزشک یا متخصص مراقبت از پوست خود بخواهید که از پماد ویتامین E استفاده کند، به خصوص اگر می خواهید جای زخم را به حداقل برسانید.

  • از ضد آفتاب استفاده کنید

استفاده از کرم ضد آفتاب از پوست شما در دوران ریکاوری محافظت می کند. بدون محافظت در برابر نور مستقیم خورشید یکی از بدترین کارهایی است که می توانید در دوران نقاهت پس از پاک کردن خالکوبی با لیزر انجام دهید.

 

تا زمانی که پوست شما بهبود می یابد، سیستم ایمنی خود را قوی نگه دارید.

سیستم ایمنی قوی به مبارزه با عفونت ها کمک می کند و به بهبود سریع تر زخم ها کمک می کند. داشتن یک رژیم غذایی سالم و خواب کافی و نوشیدن آب زیاد به تقویت سیستم ایمنی شما کمک می کند.

 

چیزهایی که باید اجتناب کرد

دو چیز کلیدی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید تا پوست شما بهبود یابد. اجتناب از قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید و برداشتن پوسته هایی که در آن ناحیه ایجاد می شود. تا حد امکان به بهبودی سالم کمک می کند. برنزه شدن با قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و برداشتن پوسته ها از بهبودی جلوگیری می کند و خطر عفونت را افزایش می دهد.

 

هزينه پاك كردن تاتو با ليزر

لیزر درمانی تنها روش حذف مورد تایید FDA است. امواج نور لیزر رنگدانه زیر پوست را می شکنند و سیستم ایمنی بدن شما رنگدانه را به مرور زمان پاک می کند. تکنسین از لیزرهای مختلفی برای رنگ های مختلف جوهر استفاده می کند. برای اکثر افرادی که پوست روشن دارند، کل فرآیند 6 تا 10 درمان طول می کشد. برای افراد رنگین پوست، این فرآیند ممکن است بیشتر طول بکشد (در نتیجه گران تر باشد).

 

دستگاه نانو استار NanoStar

شرکت Asclepion اولين شرکتي است که موفق شد در سال 1995 ميلادي ليزر Er:YAG را با کاربرد پوست و زيبايي طراحي و به جامعه درماتولوژي معرفي نمايد. امروزه نيز اين شرکت بار ديگر با اتکا به توان مهندسي بالاي خود و به کارگيري پيشرفته ترين متدها، موفق به توليد سري دستگاه هاي NanaStar گرديد.

سري خانواده NanoStar با داشتن يک الي سه طول موج همزمان و فناوري نوآورانه اش موجب انقلابي واقعي در صنعت ليزر هاي پوست و زيبايي در حوزه جوانسازي، رفع تتو و درمان ضايعات پيگمانته گرديد.اين دستگاه مي تواند طول موج هاي مختلف را به صورت جداکانه، متوالي و يا همزمان بتاباند که اين امر انعطاف پذيري بالا را در طول درمان کلينيکي تضمين مي کند و موجب افزايش کارايي و اثربخشي دستگاه مي شود.

 

دستگاه لیزر nanostar

 

ویژگی های دستگاه نانو استار

سري خانواده NanoStar نه تنها براي خالکوبي هاي چند رنگ و ضايعات رنگي بلکه براي فرآيند جوانسازي نيز موثر است. اين خانواده با طراحي مدرن و استفاده از تکنولوژي شناخته شده Q-Switched، انتشار همزمان طول موج هاي متفاوت را ممکن مي سازد که موجب اثربخشي بيشتر و نتايج بهتر براي ضايعات رنگي مقاوم مانند لکه هاي آبي و سياه مي گردد. اين خانواده همچنين با داشتن هندپيس هاي مختلف (فرکشنال و بالکي) که در آن ها از تکنولوژي OptiBeam ll استفاده شده است، تابش پرتوهايي بسيار دقيق را براي ما تضمين ميکند و گزينه هاي انتخابي ما را جهت درمان افزايش مي دهد.

دستگاه NanoStar Y با داشتن طول موج هاي Nd:YAG 1064nm که بيشترين ميزان رضايت را در درمان پيگمانته به دليل عمق نفوذ بالا در بافت و جذب کم ملانين داشته است و همچنين Nd:YAG 532nm با جذب بالاي ملانين در پوست امکان رفع عميق ترين ملاسما ها را براي ما ممکن مي سازد. به همين دليل NanoStar Y وسيله اي ايده آل براي ابن نوع درمان هاي پوستي با حداکثر ايمني و بالاترين اثربخشي مي باشد.

مزایای استفاده از لیزر NanoStar

  • تشخيص اتوماتيک  Spot Size
  • انرژي بالا با پالس هاي کوتاه نانو
  • تکنولوژی ترکيبي
  • طول موج هاي متفاوت با امکان انتشار همزمان
  • بدون نياز به کالای مصرفي
  • داراي اسپات ليزری همگن
  • تنوع تنظيمات براي حداکثر انعطاف پذيري در حين درمان

 

انواع هندپیس های لیزر NanoStar

انواع هندپیس لیزر NanoStar

  • هندسپیس DF (Deep Fractional): براي استفاده در پروسه ترميم زخم و لايه برداری
  • هندسپیس HC (High Coverage) براي درمان پيگمنتيشن و پيري پوست ناشي از نور آفتاب

 

مطالب مرتبط

لیزر موهای زائد مردان با MeDioStar Monolith Alex

لیزر موهای زائد مردان با MeDioStar Monolith Alex

برای بسیاری از مردان موهای ناخواسته بدن آزاردهنده است. بسیاری از مردان گزارش می دهند که هنگام رفتن به شنا یا تعطیلات خانوادگی نسبت به موهای زائد در بعضی نواحی احساس خودآگاهی دارند. اما تلاش برای از بین بردن موهای ناخواسته با اصلاح یا اپیلاسیون به سادگی یک رویکرد عملی...

درمان اسکار با دستگاه لیزر MCL31 Dermablate

درمان اسکار با دستگاه لیزر MCL31 Dermablate

اسکارها از یک پاسخ آشفته ترمیم زخم ایجاد می شوند که بافت فیبروتیک را به دلیل تشکیل نامنظم کلاژن پشت سر می گذارند. انواع مختلفی از اسکار وجود دارد که شامل اسکار آتروفیک، هیپرتروفیک، انقباضی و کلوئید می شود. درمان‌های موجود برای اصلاح اسکار بستگی به نوع اسکار دارد و از...

برداشتن خال با دستگاه Radio Pulse 100

برداشتن خال با دستگاه Radio Pulse 100

جراحی با فرکانس رادیویی استفاده از امواج رادیویی با فرکانس بالا به بافت برای برش، انعقاد یا تخریب بافت است. این روشی موثر برای برداشتن خال های برجسته و سایر ضایعات پوستی با حداقل جای زخم است.   ضایعات و توده های پوستی مناسب برای برداشتن خال با فرکانس رادیویی...

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

fa_IRفارسی