انتخاب برگه
عوارض لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد راه حلی محبوب برای برداشتن موهای زائد است که از سایر روش های از بین بردن موهای زائد تاثیری طولانی مدت تر دارد. استفاده از لیزر موهای زائد با متوقف کردن رشد فولیکول های مو به از بین بردن موهای زائد می انجامد. برخی از متقاضیان لیزر موهای زائد درباره عوارض این روش نگران هستند که این نگرانی می تواند نشات گرفته از اطلاعات نادرستی باشد که دهان به دهان می چرخد. برای اکثر متقاضیان، لیزر موهای زائد روشی ایمن برای از بین بردن موهای ناخواسته است.

آیا لیزر موهای زائد روشی ایمن است؟

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟ اکثریت افرادی که لیزر موهای زائد انجام داده اند این روش را روشی ایمن و قابل تحمل می پندارند و به ظاهر هیچ خطری که در طولانی مدت سلامتی آن ها را تحت الشعاع قرار دهد وجود ندارد. ولی برخی از افراد احتمالاً تجربه عوارض جانبی خفیفی را دارند. بهتر است که از درماتولوژیست خود درباره عوارض خفیف لیزر موهای زائد سوالات لازم را بپرسید و در صورت امکان لیزر بر روی نواحی کوچک تری از بدن انجام گیرد و واکنش پوست را در این ناحیه مورد بررسی قرار دهند و سپس بر نواحی وسیع تری از پوست این آزمایش انجام گیرد. افرادی که قصد دارند لیزر موهای زائد داشته باشند بهتر است که از بهترین دستگاه لیزر موهای زائد استفاده کنند.

آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

برای چند روز اول بعد از روند درمانی، ناحیه ای از پوست که تحت درمان است قرمز و کمی دردناک می شود. بسیاری از افراد این تجربه را با آفتاب سوختگی مشابه می بینند. این پروسه به تنهایی دردناک نیست و قابل تحمل است.

 

بیشتر بخوانید: لیزر موهای زائد در دوران شیردهی

 

عوارض جانبی لیزر موهای زائد

برخی از عوارض جانبی لیزر موهای زائد می تواند بعد از لیزر کردن بروز کنند. اکثر این عوارض خفیف و موقتی هستند. در صورتی که این مشکلات برای مدت زمان طولانی فرد را درگیر کند نیاز است که به درماتولوژیست مراجعه گردد.

عوارض لیزر موهای زائد

قرمزی و حساسیت پوست بعد از لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد با آسیب زدن به فولیکول های مو ها، کار خود را انجام می دهد. بدن به این عمل واکنش نشان می دهد و بسیاری از افراد قرمزی و حساسیت را در نواحی مورد درمان احساس می کنند. پوست کمی دردناک و حساس می شود و در برخی موارد احتمال دارد که کمی متورم شود.

علائم این بیماری معمولاً کوتاه مدت هستند. نواحی که تحت تاثیر قرار گرفته است ظاهری شبیه به پوستی دارد که به تازگی وکس یا اپیلاسیون شده است. برخی از متخصصین پوست از بی حسی موضعی برای کاهش درد بیمار استفاده می کنند که در پروسه لیزر کردن دردی احساس نشود.

معمولاً حساسیت پوست ظرف چند ساعت از بین می رود. تورم و قرمزی را می توان با استفاده از کمپرس یخ از بین برد.

پوسته پوسته شدن پوست بعد از لیزر

برخی افراد پوسته پوسته شدن پوست را در نواحی تحت درمان مشاهده می کنند که این مورد شاید خفیف باشد ولی می تواند آزاردهنده باشد. با مراقبت از این ناحیه می توان از بروز اسکار پیشگیری نمود. می توان با استفاده از مرطوب کننده ها از خشکی بیش از حد پوست پیشگیری کرد.

تغییر در رنگ پوست

برخی از افراد بعد از لیزر موهای زائد شاهد تغییر در رنگ پوست هستند که این تغییر رنگ می تواند به صورت روشن تر شدن یا تیره تر شدن رنگ پوست باشد. افرادی که پوست روشن تری دارند احتمالاً شاهد تیره تر شدن پوست می شوند. افرادی که پوست تیره ای دارند احتمالاً شاهد روشن تر شدن رنگ پوست می شوند. این تغییر رنگ به مرور زمان از بین می رود و رنگ پوست به حالت طبیعی باز می گردد.

شرکت تجهیزات پزشکی مهرآشکار گستر تأمین کننده و وارد کننده دستگاه های لیزر موهای زائد، جوانسازی پوست و زیبایی زنان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 88961814 – 88955154 تماس بگیرید و یا به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید.

آسیب به چشم ها

لیزر موهای زائد با استفاده از دستگاه های قدرتمندی انجام می گیرد. به این معنا که احتمال آسیب به چشم ها وجود دارد. زمانی که اپراتور در ناحیه صورت لیزر می کند لازم است که تمامی مراقبت های لازم را به عمل آورد تا آسیبی به چشم ها وارد نشود.
هم فردی که تحت درمان با لیزر است و هم اپراتور در معرض خطر آسیب به چشم ها هستند که لازم است موارد پیشگیرانه انجام گیرد.

خطر عفونت پوستی و لیزر

همانند دیگر روش های از بین بردن موهای زائد، آسیب به فولیکول مو می تواند احتمال عفونت را بالا ببرد. در دوران نقاهت لازم است که در صورت مشاهده نشانه های عفونت در ناحیه ای که تحت درمان با لیزر است، سریعاً به درماتولوژیست مراجعه شود. در صورتی که عفونت در نواحی وسیعی از پوست عود کند نباید از کرم های موضعی آنتی بیوتیک استفاده شود.

کلام آخر

در صورت استفاده صحیح از لیزر موهای زائد، این روش روشی ایمن و موثر برای از بین بردن موهای زائد است. بنابراین هنگام مراجعه برای لیزر موهای زائد حتماً مدل دستگاه و اپراتور و مرکزی که لیزر انجام می دهید را با وسواس انتخاب کنید.

منبع : http://www.medicalnewstoday.com/articles/322042.php#myths

مطالب مرتبط

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد بدون شک لیزر موهای زائد بهترین و ایمن ترین روش برای رهایی از موهای زائد بدن محسوب می­شود که در چند سال گذشته بسیار متداول شده است. اما ممکن است با این پرسش­های مواجه شوید که مراقبت­های بعد از اولین جلسه لیزر چگونه است؟ تا چند ساعت بعد...

لیزر موهای زائد در دوران شیردهی

لیزر موهای زائد در دوران شیردهی

حدوداً چند ماهی که از زایمان می گذرد، مادر به روال عادی و زندگی روزمره خود باز می گردد. شاید قصد داشته باشد که درمان با لیزر موهای زائد را از سر بگیرد و این سوال برای فرد مطرح شود که آیا لیزر موهای زائد در دوران شیردهی بی خطر است؟ آیا لیزر بر نوزاد تاثیر منفی می...

دستگاه لیزر مناسب برای پوست تیره

دستگاه لیزر مناسب برای پوست تیره

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای افرادی که پوست تیره دارند دستگاه مدیواستار است که از تکنولوژی دایود بهره می برد. این دستگاه به واسطه تکنولوژی قابل اطمینانی که دارد به راحتی می تواند مورد استفاده پزشکان قرار گیرد. تکنیک برداشتن موهای زائد مراحل ساده ای دارد که به...

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

fa_IRفارسی