Select Page
body-jet

بهترین دستگاه برای لاغری موضعی

انتخاب دستگاه برای لاغری موضعی به نیاز بیمار بستگی دارد و با توجه به مشکل او روش درمانی تغییر می‌کند. در این مقاله تعدادی از دستگاه‌های لاغری موضعی را معرفی می‌کنیم تا متقاضیان بتوانند بهترین دستگاه برای لاغری موضعی را شناسایی کنند.

 لاغری موضعی با دستگاه Body Jet

Body Jet یکی از انواع دستگاه‌های لیپوساکشن است که توسط شرکت Human Med آلمان ساخته شده و با روش WAL و تکنولوژی Water Jet ساکشن چربی را با کمترین خطر انجام می‌دهد. این دستگاه بیشتر از 12 سال است که در کشورهای آمریکا، کانادا و اروپا به کار می‌رود. تکنولوژی Body Jet به صورت انحصاری متعلق به شرکت Human Med است و شرکت مهر آشکار تنها نماینده‌ی انحصاری این دستگاه در ایران است. روش کار این دستگاه به این شکل است که با پاشش پالسی قابل کنترل و ایمن آب در میان بافتهای چربی، سلولهای چربی را از هم جدا و ساکشن می‌کند. این دستگاه یک Lipo Collector دارد که چربی بعد از ساکشن وارد آن می‌شود و بی‌نیاز از سانتریفیوژ جداسازی می‌شود. چربی استخراج شده توسط این دستگاه زنده است و قابل استفاده برای تزریق به سینه، باسن، صورت و … جهت افزایش حجم و فرم‌دهی این نواحی می‌باشد.   Body Jet  آخرین تکنولوژی لاغری شناخته شده است و دارای FDA از آمریکا و CE از اروپا می‌باشد.

در حال حاضر بادی جت به عنوان بهترین دستگاه شناخته شده است که هیچ گونه عارضه با استفاده از این دستگاه گزارش نشده است ، دستگاه بادی جت با تکنولوژی جدیدی که دارد با کمترین خطر، سلول های چربی را از هم جدا می کند و با قدرت مکش از بدن استخراح می نماید عزیرانی که خواهان لاغری موضعی هستند با استفاده از این دستکاه می توانند بهترین نتایج را دریافت نمایند و به اندامی زیبا و دلخواه دست یابی نمایند. در صورت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 88955154-88961814 تماس بگیرید یا برای ارتباط با شرکت به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید.

مزایای لاغری موضعی با دستگاه Body Jet

  • کاهش مصرف تامیسنت: یکی از علل ایجاد عوارض بعد از انجام لیپوساکشن تزریق تامیسنت است که در تمامی‌ روشهای لیپوساکشن حداقل 3 الی 4 لیتر تامیسنت در بخش مورد نظر تزریق می‌شود که این حجم بالا عوارض زیادی نظیر مسمومیت، سروما و بر هم خوردن الکترولیته‌ی بدن را به دنبال دارد ولی در دستگاه بادی جت حدود 800 سی سی تا 1 لیتر تامیسنت تزریق می‌کنند که این امر موجب کاهش عوارض می‌شود.
  • کمترین صدمه به بافت: روش کار این دستگاه همان طور که ذکر شد با کمک اسپری آب انجام می‌شود و سلولهای چربی با کمترین میزان آسیب از بافت جدا می‌شوند در حالی که در سایر روشهای ساکشن با ضربه به بافت یا ایجاد حرارت چربی‌ها لیز می‌شوند.
  • ترشح بعد از عمل تا 24 ساعت ادامه دارد و نیازی به ماساژ برای استخراج مایع موجود نیست.
  • کمترین تغییر را در الکترولیته و هموگلوبین خون قبل و بعد از عمل ایجاد می‌کند.
  • برداشت چربی با نهایت دقت و ظرافت انجام می‌شود.
  • برداشت سلول چربی به صورت زنده و قابل تزریق مجدد صورت می‌گیرد.
  • بی نیاز از بیهوشی عمومی است.
  • درد، خونریزی و تورم این دستگاه نسبت سایر روشهای ساکشن کمتر است و ریکاوری بیمار سریع‌تر انجام می‌شود.
  • به دستگاه‌های جانبی مانند کمپرسور هوا، پمپ تزریق و ساکشن نیازی ندارد.
  • تضعیف و خطر این دستگاه برای بیمار کم است.
  • مدت زمان انجام این عمل در مقایسه با سایر روشهای ساکشن کوتاهتر است.

 لاغری موضعی با دستگاه Liposat

دستگاه Liposat با روش PAL عمل ساکشن را انجام می‌دهد. لیپوست از به‌روزترین دستگاه‌های ساکشن چربی در سراسر دنیاست. این دستگاه را شرکت Moller آلمان ساخته است. هم اکنون این دستگاه مدرن‌ترین روش پیکرتراشی Lipo Sculpture را در ایران انجام می‌دهد. دستگاه لیپوست با میکروموتور پیشرفته‌ی ساخت آلمان کار می‌کند و به همین دلیل بر خلاف سایر دستگاهها که دارای کمپرسور و صدای فراوان هستند، صدای زیادی ندارد و با ایجاد لرزش مورد نیاز به وسیله‌ی میله‌ی کانولا بافت چربی را همزمان با جداسازی، ساکشن می‌کند و به دلیل اینکه میزان لرزش و فشار این روش به کف دست اندک است هیچ آسیبی به دست جراح وارد نمی‌شود و به آسانی عمل را انجام می‌دهد در صورتی که سایر روشها اینگونه نیستند.

لیپوست مجهز به ویبراست

 این دستگاه از چهار قسمت اصلی Vacusat برای ساکشن، Vibrasat جهت جداسازی چربی با کمک وایبرشن، Liposat Infiltration Pump برای تزریق همگن تامسنت و Heating Dish جهت حفظ گرمای محلول تامسنت، تشکیل شده است.

لیپوست جدیدترین روش برداشت چربی‌های موضعی در دنیا معرفی شده است. این دستگاه توسط کمپانی Moler آلمان ساخته شده است و در سال 2016 آخرین تکنیک پیکر تراشی Lipo Sculpture بود. این دستگاه کلیه‌ی استاندارهای معتبر بین‌المللی مثل FDA آمریکا، CE اروپا و مجوز رسمی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی را کسب کرده است. این دستگاه با استفاده از یک تکنیک خاص به اسم T.L.A در تزریق و با کمک تکنیک وایبرشن Vibration و با بهره‌گیری از مکش میکروسکوپی با حرکات رفت و برگشت در خط مستقیم با فرکانس کمتر از 20 Hz عمل می‌کند. به همین دلیل این روش تخلیه‌ی چربی را به شکل همگن و یکنواخت انجام می‌دهد. نتیجه‌ی لیپوست باعث رضایت کامل پزشک و بیمار می‌شود.

مزایای لاغری موضعی با دستگاه Liposat

  • Infiltration سیستم تزریق یکنواخت لیپوست که با بهره‌گیری از روش TLA محلول تامسنت مستقیم به بافت چربی بیمار تزریق می‌شود. این دستگاه قابلیت تنظیم روی 50 تا 300 میلی لیتر در دقیقه را دارد و به همین دلیل محلول تامسنت را سریع و یکنواخت در تمام نواحی پخش می‌کند.
  • محلول تامسنت را متناسب با دمای بدن به طور ثابت حفظ می‌کند که این موضوع سبب افزایش زمان بی حسی، ایمنی و آرامش بیمار می‌شود.
  • به کار گیری Vibrasat تکنیک وایبرشن به همراه ساکشن (مکش میکروسکوپی) با حرکات رفت و برگشتی میله‌ی کانولا در یک مسیر مستقیم و با فرکانس کمتر از 20 Hz موجب تخلیه‌ی چربی به شکل همگن می‌شود. به همین علت پزشک نیازی به استعمال فشار جهت حرکت کانولا ندارد و این کار با دقت بیشتری انجام می‌شود.
  • استفاده از این دستگاه نیازی به بیهوشی عمومی ندارد.
  • این تکنیک درد کمی دارد و عوارض احتمالی بعد از آن اندک است.
  • وزن هندپیس این دستگاه کم است و طراحی آن به صورت آناتومیک انجام شده است. 

مشخصات فنی دستگاه لاغری موضعی  Liposat

  1. فشار Infilteration پمپ بین 50 تا 300 میلی لیتر در دقیقه است.
  2. انتخاب پارامترهای متنوع که باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود.
  3. از ویژگی گرما بخشی به محلول تامیسنت Heating Dishes برخوردار است.
  4. قدرت ویبراست آن قابل تنظیم بین 3000 تا 5000 ویبره در دقیقه می‌باشد.
  5. از کارکرد ویبراست با فرکانس پایین‌تر از 20 برخوردار است.
  6. مکش را به صورت میکروسکوپی انجام می‌دهد.
  7. کانولای این دستگاه در یک مسیر مستقیم به صورت رفت و برگشتی حرکت می‌کند.
  8. کلیه‌ی ابزارهای تشکیل دهنده‌ی این دستگاه قابلیت استریل کردن، دارند.
  9. لوازم جانبی این دستگاه یک بار مصرف هستند.

لاغری موضعی با دستگاه Multidiode Surgical 30

این دستگاه آخرین ساخته‌ی شرکت Intermedic اسپانیا در زمینه‌ی تولید لیپولیزر است که دقت و ایمنی بالایی دارد. لیزر 980nm با تولید حرارت باعث تخریب سلولهای چربی می‌شود و بافت چربی را به مایع تبدیل می‌کند. این حرارت باعث انعقاد عروق کوچک میان بافتی می‌شود و خونریزی را کاهش می‌دهد و از طرف دیگر باعث تحریک کلاژن و در نهایت تایتنینگ در سطح پوست می‌شود.

از مزایای دستگاه Multidiode Surgical 30 نسبت به سایر لیزرهای دیود استفاده از تکنولوژی In Sensor داخل هندپیس دستگاه است که خطر سوختگی بیمار را از بین می‌برد. زیرا بیشتر دستگاه‌های لیپولیزر با خطر نکروز همراه هستند که دلیل آن ثابت ماندن دست بیمار در یک ناحیه‌ از پوست بیمار برای چند ثانیه است ولی این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده که با ثابت ماندن دست پزشک لیزر متوقف می‌شود.  مزیت دیگر این دستگاه استفاده از سنسور اندازه‌گیری انرژی خروجی در هنگام عمل است و دائماً می‌شود از سطح انرژی خروجی لیزر در هندپیس اطلاع یافت. دستگاه Multidiode Surgical 30 به طور کلی دارای مدهای  LipoLaser ، Surgical ، Endo Vascular  و Precutenecus می‌باشد.

جدیدترین روش لاغری با دستگاه

1. دستگاه diode laser ساخت کمپانی InterMedic اسپانیا دارای تأییدیه ازFDA  آمریکا و CE  اروپا، با طول موج 980 nm  و توان  1 تا 30 وات است.

  1. دارای مدهای CW، single pulse و repeat pulseمی‌باشد.
    3. مجهز به هندپیس In sensor جهت انجام لیپولیز با ضریب اطمینان بالا است.
  2. سنسور کالیبریشن از مزایای این دستگاه تعبیه سنسوری است که توان نور لیزر خروجی از فیبر را مورد اندازه‌گیری قرار می‌دهد. از این سنسور به این دلیل استفاده می‌کنند که علی رغم در نظر گرفتن سنسور برای چک کردن توان خروجی از داخل دستگاه باز هم احتمال دارد توان نور لیزر خروجی از فیبر با توان اندازه‌گیری شده در داخل دستگاه یکی نباشد و به علت احتمال وجود مشکل در فیبر منتقل کننده‌ی نور لیزر توان خروجی کمتر یا بیشتر از میزان تنظیم شده باشد. بنابراین با چک کردن توان خروجی فیبر می‌توان مانع بروز عوارض جانبی مثل نکروز یا کاهش تأثیر درمان به علت پایین بودن توان خروجی از فیبر شد.
    5. می‌توان از این دستگاه در general surgery, dermatology, endo vascular lipolaser با چهار نرم افزار مختلف، کانولا و فیبرهای تخصصی استفاده کرد.
    6. این دستگاه به دایود کم توان جهت ایجاد پرتو راهنما مجهز است.
    7. دستگاه Multidiode Surgical 30 دارای برنامه‌های مورد نیاز جهت انجام لیپولیز به صورت پیش فرض در داخل نرم افزار دستگاه برای تعیین مقدار انرژی و توان لازم لیزر برای درمان هر ناحیه مختلف می‌باشد.
    8. این دستگاه مجهز به دماسنج مادون قرمز جهت کنترل دمای سطح پوست توسط پزشک حین انجام عمل است.
  3. MULTI DIODE SURGERY 30 با در نظر داشتن مد مخصوص جراحی در نرم‌افزار خود و تعبیه‌ی یک هندپیس جداگانه و پروتکل درمانی تعیین شده بیماریهایی مانند Hypertrophic scars, cheloids Warts و Hemangioma را درمان می‌کند.

 

لاغری موضعی با دستگاه  Cellactor ULTRA

در سال 2005 شرکت Storz Medical سوئیس، از دستگاه  Cellactor ULTRA با تکنولوژی AWT برای امور زیبایی رونمایی کرد. این شرکت تولید سیستم‌های Shock Wave را از سال 1994 آغاز کرده بود. این دستگاه سه هندپیس به نامهای D-Actor، C-Actor و V-Actor دارد.

هندپیس C-Actor امواج AWT را به صورت Planer تولید می‌کند. این امواج عمق نفوذ بالاتری به نسبت امواج Radial دارند و در درمان تایپ‌های سلولیت، چین و چروک و تناسب اندام نقش بسزائی ایفا می‌کنند. همچنین این هندپیس برای درمان زخم‌های مزمن مخصوصاً زخم‌های دیابتیک کاربرد دارد.

هندپیس D-Actor امواج AWT را به صورت Radial تولید می‌نماید که عمق نفوذ پایین‌تری به نسبت هندپیس C-Actor دارد و برای درمان چین و چروک، کاهش سایز و درمان سلولیت تایپ I-III به کار می‌رود.

هندپیس V-Actor یک مکمل ایده‌آل برای آکوستیک ویوتراپی به شمار می‌رود. این هندپیس با ایجاد پالس‌های لرزشی و کشش در بافت و فیبرهای پوستی، وضعیت پوست را به شکل طبیعی بر می‌گرداند.

MedioStar   C-ACTOR

 در این هندپیس امواج AWT به صورت الکترومغناطیسی به وجود می‌آیند. موج خروجی این هندپیس عمق نفوذی برابر با 55mm دارد و انرژی تولید شده به وسیله‌ی این هندپیس قابل تغییر از 0.01mJ/(mm)^2  به 1.24mJ/(mm)^2 است و فرکانس 1 تا 8 هرتز را هم می‌شود با آن تولید کرد.

MedioStar D-ACTOR

نحوه‌ی تولید امواج در هندپیس D-ACTOR بر خلاف هندپیس C-ACTOR به شکل مکانیکی است. یک موج خروجی هندپیس به صورت شعاعی است و به وسیله‌ی آن می‌شود امواج با فشار 1,4 bar تا 5 bar را ایجاد کرد. این هندپیس توانایی تولید AWT با فرکانس بیشتری به نسبت هندپیس C-ACTOR را دارد و فرکانس را می‌توان تا 21Hz افزایش داد.

 مزایای هندپیس D-ACTOR

  • فشار 1,4bar آن جهت درمان سلولیت به کار می‌رود.
  • امواج AWT را به صورت Radial با عمق نفوذ 3cm تا 5cm تولید می‌کند.
  • قابلیت تغییر فرکانس از 1 Hz تا 20 Hz را دارد.
  • قابلیت تنظیم فشار و فرکانس به وسیله‌‌ی کلیدهای تعبیه شده روی هندپیس را دارد.

V- Actor handpiece

از این هندپیس جهت کمک به درناژ ترمینال‌های عروقی و لنفی در ارتباط با سلولهای بافت استفاده می‌کنند که به وسیله‌ی کانال‌های یونی و پل‌های پروتئینی با سلول‌های بافت مرتبط هستند. لرزش فیبرهای عضلانی باعث تبادل مناسبتر بین عروق لنفی و خونی با سلولهای بافت می‌گردد. با حرکت دایره‌ای شکل هندپیس V-ACTOR روی عروق لنفی از ابتدا به طرف گره‌ها، درناژ لنفی بهبود می‌یابد. این عمل باعث افزایش تأثیر درمان سلولیت و بهبود آسیب‌های ورزشی و تورم‌ها می‌شود.

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم

با تشکر، گروه مدیریت سایت شرکت مهر آشکار

Latest Post

بادی جت (Body- Jet)

بادی جت (Body- Jet)

لیپوساکشن با بادی جت (Body- Jet) و مزایای آن لیپوساکشن با بادی جت  (Body- Jet)از جمله روش های لاغری با کمترین میزان تهاجم است که در آن با استفاده از نیروی آب، چربی های اضافی برداشته می شود و در نتیجه بدن به فرم دلخواه می رسد. این روش برای لاغری های موضعی به خصوص زمانی...

لیپوست

لیپوست

liposat  یکی از بهترین دستگاه های لاغری و پیکر تراشی است . پیکر تراشی با استفاده از دستگاه لیپوست ساخت شرکت مولر آلمان، روشی دقیق و نوین برای جراحی زیبایی لاغری می باشد. این روش نوین به دلیل داشتن مزایای بسیار نسبت به دستگاه های مشابه، طی سال های اخیر جایگزین بسیاری...

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

en_USEnglish