Select Page

خلاصه فصلنامه نگاه مهر – بهار 1399

در این فصلنامه  می‌خوانید:

افزایش سن و تأثیرات آن بر پوست

طی دو قرن گذشته پیشرفت پزشکی به طور چشمگیری موجب افزایش طول عمر انسان گردیده است و امید به زندگی را بیش از دو برابر در دنیا افزایش داده است. میانگین امید به زندگی در جهان از 25 سال )در هر دو جنسیت، زن و مرد( به 65 سال در مردان و 70 سال در زنان افزایش یافته است. از آنجايي که میانگین امید به زندگی در بانوان بیشتر از مردان است، انتظار میرود که آنها بیش از یک سوم عمر خود را در دوران بعد از یائسگی سپری نمایند.  اگرچه پوست انسان اندامی بسیار بادوام است اما مانند دیگر ارگانهای بدن تحت تأثیرات اجتناب ناپذیر افزایش سن قرار میگیرد. هدف این فصلنامه معرفی روش‌های جوانسازی از جمله استفاده از نخ به منظور جلوگیری از این اثرات می‌باشد.

 

روش‌های لیفت و جوانسازی صورت

روش‌های جوانسازی به دو روش جراحی و غیرجراحی تقسیم می شود. رایج‌ترین ابزارهای غیرجراحی برای جوانسازی صورت فیلر، بوتاکس، لایه برداری توسط لیزر و دیگر تکنولوژی‌ها،PRP و لیفت با نخ می‌باشند. در ادامه این بخش به توصیف روش‌های گوناگون برای لیفت و جوانسازی صورت پرداخته می‌شود.

 

تاریخچه استفاده از نخ جهت لیفت و جوانسازی

ایده استفاده از نخ‌های بخیه خاردار در جراحی برای نخستین بار توسط آلکامو در سال 1964 آغاز شد و پس از آن در سال 1984 توسط فوکودا مورد استفاده قرار گرفت. در این بخش تاریخچه استفاده از نخ مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

لیفت و جوانسازی با نخ

لیفت با نخ بهترین جایگزین برای جراحی است. در این روش با استفاده از نخ‌های مخصوص، کشش و جابجایی بافت قسمت‌های مختلف صورت و بدن امکان پذیر میگردد. هدف این شیوه لیفت و تثبیت بافتها در وضعیت زیبایی مطلوب است که در ادامه به توصیف بیشتر آن خواهیم پرداخت.

 

لیفت و جوانسازی صورت با استفاده از نخ

یکی از الزامات کار با نخ شناخت آناتومی صورت و بدن است که مبحثی پیچیده و حجیم می‌باشد، در نتیجه ما در نشریه نگاه مهر به تشریح بافت زیرجلدی اکتفا می‌نماییم؛ زیرا محل قراردادن نخ‌ها در چربی این ناحیه است و شناخت آن امری بسیار ضروری استکه اطلاعات جامع‌تر در مورد این ناحیه در این قسمت توضیح داده شده است.

 

لیفت و جوانسازی نواحی مختلف بدن با استفاده از نخ

از نخ‌های غیرقابل جذب و قابل جذب جهت لیفت قسمت‌هایی از بدن مانند سینه، شکم، بازو، ران، زانو و آرنج استفاده می‌شود. در ادامه این بخش به توضیح بیشتر کاربرد نخ در هر یک از این نواحی می‌پردازیم.

 

جوانسازی واژن با استفاده از نخ

اخیراً، علاقه زیادی به انجام جراحی پلاستیک جهت جوانسازی دستگاه تناسلی در زنان ایجاد شده است و لابیاپلاستی رایجترین جراحی در حوزه زنان و زیبایی است. در صورتیکه بهبود کارکرد واژن در افزایش کیفیت رابطه جنسی بسیار مهم تر از جراحی زیبایی لابیا است. تا کنون مطالعات اندکی جهت بررسی اثربخشی روش‌های جوانسازی واژن انجام شده است که یکی از این روش‌ها جوانسازی واژن با استفاده از نخ می‌باشد که به صورت کامل در این قسمت از فصلنامه توضیح داده شده است.

عوامل تأثیرگذار بر موفقیت در استفاده از نخ جهت لیفت و جوانسازی صورت و بدن

تجربیات ایجاد شده در استفاده از نخ جهت جوانسازی صورت و بدن در طی سالیان گذشته، منجر به روشن شدن اصول خاصی جهت افزایش اثربخشی در استفاده از نخ شده است که در این بخش به آنها اشاره می‌نماییم.

 

عوارض جانبی احتمالی استفاده از نخ جهت لیفت و جوانسازی صورت و بدن

با اینکه استفاده از نخ جهت لیفت و جوانسازی روشی ایمن می‌باشد اما در صورتیکه به هر یک از نکات ذکر شده در قسمت عوامل تأثیرگذار بر موفقیت استفاده از نخ، توجه کافی نشود، امکان بروز هر یک از عوارض جانبی که در این قسمت نام برده شده است، وجود دارد.

 

مراقب باشید

ما در این بخش به موارد عدم استفاده و احتیاط در کاربرد تکنولوژی‌های موضوع هر فصلنامه خواهیم پرداخت. در “مراقب باشید” این فصل به مواردی که هنگام استفاده از نخ می‌باید رعایت نمود می‌پردازیم.

 

همچنین در قسمت بعد نمونه مطالعات انجام شده جهت لیفت و جوانسازی صورت و بدن توسط نخ با تیترهای ” از بین بردن پتوز بافت صورت توسط نخ‌های مخصوص” و ” لیفت صورت توسط نخ‌های آپتوس” و “خلاصه‌ای از 10 سال تجربه کار با نخ‌های لیفت آپتوس” مورد بررسی قرار گرفته شده است.

 

کنگره بین المللی پزشکی زیبایی و جوانسازی AMWC

AMWC مهمترین رویدادی است که سازمان یورومدیکام هر ساله برگزار می‌نماید. در زیر این بخش ابتدا توضیح مختصری در مورد سازمان یورومدیکام داده و سپس به شرح کنگره بین المللی پزشکی زیبایی و جوانسازی خواهیم پرداخت.

 

بخش‌های “نمونه پرسشنامه جهت تعیین بیمار واجد شرایط لیفت و جوانسازی با نخ”، “گفت و گو با متخصصین”، “لغتنامه و واژگان تخصصی”، “معرفی وب سایت در حوزه جوانسازی” و “رویدادهای داخلی و خارجی” موضوعات دیگری هستند که در این فصلنامه قرار گرفته شده‌ است.

en_USEnglish