Select Page
لیزر کوادرو استار یلو QuadroStar Yellow

درمان ضایعات عروقی با لیزر کوادرو استار یلو QuadroStar Yellow

لیزر یک ابزار درمانی مناسب برای ضایعات عروقی مادرزادی و اکتسابی است. پیشرفت های تکنولوژیکی در لیزرها باعث کاهش اثرات نامطلوب و افزایش کارایی شده است. در واقع، لیزر تا حد زیادی به درمان انتخابی برای لکه های مادرزادی عروقی مانند همانژیوم و لکه های پورت واین تبدیل شده است. دامنه ضایعات عروقی مادرزادی و اکتسابی که به طور موثر با لیزر درمان می شوند همچنان در حال گسترش است. مزیت لیزر این است که رگ خونی را هدف قرار می دهد در حالی که بافت اطراف آن آسیبی نمی بیند. در نتیجه، خطر ایجاد اسکار بسیار کم است.

 

ضایعات عروقی پوست

ضایعات عروقی سر و گردن طیف وسیعی از ضایعات مختلف را در بر می گیرد. از لحاظ تاریخی، این ضایعات به خوبی درک نشده اند، و نامگذاری آنها منعکس کننده این است. ضایعات عروقی می توانند هر اندازه، شکل یا شدت رنگی داشته باشند. هنگامی که ضایعات عروقی رنگارنگ در صورت، گردن، سر و سایر نواحی بدن که به سختی پنهان می شوند، قرار بگیرند، به طور چشمگیری با رنگ طبیعی پوست در تضاد هستند، می توانند مشکلات روانی عمیقی مانند اضطراب اجتماعی، فوبیای اجتماعی و اعتماد به نفس پایین ایجاد کنند. در حالی که برخی از ضایعات عروقی ممکن است به اندازه ای کوچک باشند که برای ظاهر کلی فرد نامحسوس یا ناچیز باقی بمانند، برخی دیگر بزرگ و نامناسب هستند و گاهی اوقات بیشتر صورت، گردن، بازوها یا پاهای فرد را می پوشانند.

درمان ضایعات عروقی پوست

اگر از ضایعات عروقی رنج می برید و همیشه می خواستید با از بین بردن یا محو کردن تغییر رنگ تیره این ضایعات، ظاهر خود را بهبود بخشید، لیزر ضایعات عروقی را به شما پیشنهاد می کنیم.

لیزر ضایعات عروقی

در درمان ضایعات عروقی با لیزر، انواع مختلفی از “جلسه معمولی” وجود دارد و آنچه در طول جلسه اتفاق می افتد به فناوری مورد استفاده بستگی دارد. گاهی اوقات اگر درمان دردناک باشد از کرم بی حس کننده به مدت 30 تا 90 دقیقه قبل استفاده می شود. قبل از درمان، بیمار روی تخت معاینه دراز می کشد و ناحیه مورد نظر برای پاک کردن آرایش تمیز می شود.  پس از شناسایی و تایید ناحیه تحت درمان توسط بیمار، هر فرد در اتاق از محافظ چشم استفاده می کند.

در مرحله بعد، پزشک دستگاه را با تنظیمات مناسب برنامه ریزی می کند و یک هندپیس را برمی دارد. هندپیس روی پوست قرار می گیرد و از یک ماشه یا پدال پا برای شلیک پالس انرژی لیزر که ناحیه 1 تا 3 سانتی متری پوست را هدف قرار می دهد استفاده می شود. این احساس در طول درمان بسیار مختصر است و اغلب به عنوان سوزن سوزن داغ برای هر پالس لیزر توصیف می شود. زمان درمان به دلیل اندازه ناحیه مورد درمان و استفاده از دستگاه متفاوت است، اما یک درمان معمولی تقریباً 15 تا 30 دقیقه طول می کشد.

 

نور زرد لیزر

نور زرد کمترین جذب ملانین در پوست را دارد و از این رو در مقایسه با نور سبزی که به طور سنتی برای برداشتن عروق کوچک استفاده می‌شود، خطر سوختگی کمتری دارد.  انرژی بالای نور لیزر به پوست نفوذ می کند و توسط هموگلوبین خون جذب می شود. انرژی نور لیزر رگ خونی را گرم می کند و منجر به التهاب خفیف می شود. نتیجه این است که رگ بسته می شود و ناپدید می شود. Quadrostar یک فناوری لیزر انقلابی جدید در یک دستگاه کوچک و کاربردی است.

 

لیزر کوادرو استار یلو QuadroStar Yellow

Yellow  نسل جدید لیزرهای ضایعات عروقی است، این دستگاه با تولید طول موج (577 nm) که بیشترین جذب در هموگلوبین را دارد، جدیدترین تکنولوژی برای درمان انواع ضایعات عروقی به حساب می‌آید. مهندسـين شـرکت Asclepion آلمـان بـا ارائـه تکنولـوژي انحصـاري HOPSL بـر روي ايـن دسـتگاه توانسـته اند تـا بزرگتریـن معضـل دسـتگاههاي PDL کـه هزینـه بـالای مصرفـی می باشـد را حـل نماينـد، بطوريکـه هيـچ گونـه مـاده مصرفـي در ايـن دسـتگاه اسـتفاده نمي شـود. اسـکنر تعبيـه شـده بـراي ايـن دسـتگاه امـکان درمـان سـريع و مطمئنـي را فراهـم مـي آورد. ايـن اسـکنر مجهـز بـه کولينــگ بــوده و ليــزر را بــا الگوهــاي متنــوع بــه ســطح پوســت تابــش مي دهــد.

دستگاه لیزر QuadroStar Yellow

مزایای لیزر QuadroStar Yellow

این لیزر داراي دو مزيــت بســيار مهــم است. يکــي کمتريــن ميــزان جــذب در ملانيــن و ديگــري بيشـترين ميـزان جـذب در هموگلوبيـن اسـت، کـه موجـب کاهـش فـوق العـاده آسـيب هاي پوسـتي و بيشـترين تأثيـر درمانـي بـا کمتريـن ميـزان انـرژي بـراي درمـان ضايعـات عروقـي مي شـود.

 

کاربرد لیزر

  • تلانژکتازی Telangiectasia: گشاد شدن مویرگ های پوستی
  • کوپروز Couperosis: گسترش ژنتیکی عروق خونی کوچک و سطحی در پوست
  • خال عنکبوتی Spider Nevus: مجموعه ای از شریان های کوچک خیلی نزدیک به سطح پوست
  • آنژیوم گیلاسی Cherry angioma: خال گنبدی شکل قرمز گوشتی
  • دریاچه وریدی Venous lake: توده نرم عروقی که به رنگ قرمز تیره یا بنفش
  • همانژیوم Hemangioma: تومور های غیر سرطانی در رگ های خونی
  • لکه های شراب بندری Port wine stains: رگ های خونی متورم به رنگ قرمز تیره یا متمایل به رنگ بنفش
  • رگ های قرمز کوچک روی پا Little red leg veins
  • زگیل Warts
  • هیپرپلازی سباسه Sebaceous hyperplasia: بزرگ شدن غدد چربی روی پوست و ایجاد برجستگی های بی ضرر در زیر پوست

 

ویژگی های لیزر QuadroStar Yellow

  • بهره گيري از تکنولوژي نوين و انحصاري HOPSL
  • داراي الگوهاي متنوع تابش ليزر
  • بالاترين استاندارد درمان ضايعات عروقي (Standard Gold)
  • قابليت کنترل دستگاه از طريق Ipad و ذخيره اطلاعات بيماران
  • داراي بازه وسيع عرض پالس و انرژي
  • بدون هزينه مصرفي

موارد منع درمان ضایعات پوستی با لیزر کوادرو استار یلو

درمان با این لیزر نباید در موارد زیر انجام شود:

  • بارداری و شیردهی
  • صرع
  • دیابت
  • سرطان
  • عفونت در ناحیه درمان
  • برنزه تازه
  • مصرف رتینوئید در مدت 6 ماه
  • انجام درمان با اسید یا بوتاکس در مدت 6 ماه
  • مصرف داروهایی که لخته شدن خون را کاهش می دهند

Latest Post

لیزر موهای زائد مردان با MeDioStar Monolith Alex

لیزر موهای زائد مردان با MeDioStar Monolith Alex

برای بسیاری از مردان موهای ناخواسته بدن آزاردهنده است. بسیاری از مردان گزارش می دهند که هنگام رفتن به شنا یا تعطیلات خانوادگی نسبت به موهای زائد در بعضی نواحی احساس خودآگاهی دارند. اما تلاش برای از بین بردن موهای ناخواسته با اصلاح یا اپیلاسیون به سادگی یک رویکرد عملی...

درمان اسکار با دستگاه لیزر MCL31 Dermablate

درمان اسکار با دستگاه لیزر MCL31 Dermablate

اسکارها از یک پاسخ آشفته ترمیم زخم ایجاد می شوند که بافت فیبروتیک را به دلیل تشکیل نامنظم کلاژن پشت سر می گذارند. انواع مختلفی از اسکار وجود دارد که شامل اسکار آتروفیک، هیپرتروفیک، انقباضی و کلوئید می شود. درمان‌های موجود برای اصلاح اسکار بستگی به نوع اسکار دارد و از...

برداشتن خال با دستگاه Radio Pulse 100

برداشتن خال با دستگاه Radio Pulse 100

جراحی با فرکانس رادیویی استفاده از امواج رادیویی با فرکانس بالا به بافت برای برش، انعقاد یا تخریب بافت است. این روشی موثر برای برداشتن خال های برجسته و سایر ضایعات پوستی با حداقل جای زخم است.   ضایعات و توده های پوستی مناسب برای برداشتن خال با فرکانس رادیویی...

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

en_USEnglish