Select Page
تاثیر بالا رفتن سن بر واژن

how your vagina changes as you age

ظاهر واژن با بالا رفتن سن و سال و زایمان های متعدد دستخوش تغییر می شود و شاید این تغییر ظاهر، باعث ناراحتی برای بسیاری از زنان شود. شاید برایتان سوال پیش آید که چه تغییراتی در ناحیه واژن طبیعی است و چه تغییراتی غیر طبیعی است. اولین مورد که اهمیت بسیاری دارد این است که ناحیه واژن در افراد مختلف همانند شکل بدن، رنگ چشم و … متفاوت است و صرف نظر از سن و سال، ناحیه واژن اشکال مختلفی دارد. ظاهر واژن طیف وسیعی دارد که معمولاً تمامی شکل ها طبیعی هستند.

The vagina and vulva lose thickness and the colour of the vulva can change from pink to a paler or darker hue.

These problems are main reason of referring to a gynaecologist. Juliet laser treats vaginal laxity and is used to vaginal whitening. درمان شلی واژن، سفید کردن واژن و … است و متخصص زنان با توجه به مشکلاتی که ناحیه واژن را درگیر کرده است می تواند از این دستگاه استفاده کند.

تاثیر بالا رفتن سن بر واژن

how your vagina changes as you age

From puberty to menopause

The vagina and vulva will stay pretty much the same through the years from puberty to menopause, with the exception of two significant events: childbirth and breastfeeding.

Bringing a baby in to the world can be "very traumatic to the vaginal area.Tears or episiotomies may affect the appearance and function of the vagina and vulva in the long term, "depending on how well the tissue is put back together".

نتیجه این عارضه ایجاد مشکلاتی در مثانه و روده ها است. به طوری که در برخی موارد می تواند باعث در رفتن ادرار شود. در برخی موارد برآمدگی خاصی از ناحیه واژن بیرون می زند و نیاز به جراحی می باشد. شیردهی به خودی خود باعث تغییر ظاهر واژن نمی شود ولی سطح پایین استروژن در دوران شیردهی می تواند مشکل ساز شود. استروژن مسئول الاستیسیته و روان کنندگی ناحیه واژن است و سطح پایین این هورمون در بدن می تواند برای ناحیه واژن مشکل ایجاد کند. به محض قطع کردن شیردهی، شرایط به حالت عادی بر می گردد.

Menopause

برای اکثر زنان یائسگی شروع ایجاد یکسری تغییرات در ناحیه واژن است. کاهش دائمی سطح استروژن می تواند باعث خشکی و سفتی ناحیه واژن شود و این موارد مشکلاتی جدی در روابط جنسی ایجاد می کنند. بنابراین بسیاری از زنان در این سن برای درمان خشکی واژن به پزشک مراجعه می کنند. Juliet laser برای درمان خشکی واژن از عملکرد خاصی پیروی می کند و نتایجی عالی را در پی داشته است.

Juliet Laser

This device is a Er: Yag technology and has many benefits in compare with CO2 lasers. This laser has maximum level of water absorption.

Function of Juliet

با گذشت زمان و افزایش سن،کلاژن های پوست الاستیسیته خود را از دست می دهند و پوست شل و افتاده می شود. همین اتفاق در ناحیه واژن هم می افتد. برای بازگرداندن پوست به حالت اولیه باید کلاژن سازی از طریق تحریک پوست به شکل فیزیکی، شیمیایی یا مکانیکی انجام پذیرد. در دستگاه ژولیت انرژی لیزر به مخاط لایه های بافت واژن که اصطلاحا به آن ماکوسا و ساب ماکوسا گفته می شود تابانده می شود تا باعث تحریک آن ها و کلاژن سازی شود.

The bottom line

The good news (sort of) is that half of all women will not experience any major problems as a result of these changes, and will be able to manage any symptoms with over-the-counter medications (vaginal moisturisers and lubricants).

It's important to talk to your GP or gynaecologist if you're experiencing discomfort during sex, or other symptoms, as there are treatments (such as oestrogen replacement or vaginal laser) available that can provide relief.

Mehrashkar Company, مهرآشکار گستر تأمین کننده و وارد کننده دستگاه های لیزر موهای زائد، جوانسازی پوست و زیبایی زنان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 88961814 – 88955154 تماس بگیرید و یا به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید.

منبع : http://www.abc.net.au/news/health/2016-02-04/what-happens-to-your-vagina-as-you-age/7113200

Latest Post

بهترین روش جوانسازی و لیفت واژن بدون جراحی

بهترین روش جوانسازی و لیفت واژن بدون جراحی

جوانسازی و لیفت واژن بدون جراحی همان طور که می دانید با افزایش سن و تعدد زایمان، واژن زنان دچار افتادگی و گشادی خواهد شد. علاوه بر این، ظاهر اندام تناسلی زنان تغییر کرده و می تواند سبب کاهش میل جنسی و حتی کاهش اعتماد به نفس آن ها شود. در چند دهه گذشته جراحی های تهاجمی...

درمان خشکی واژن با لیزر ژولیت

Juliet Vaginal Dryness Treatment

درمان خشکی واژن با لیزر ژولیت خشکی واژن یکی از عوارض متداولی است که اغلب در سنین یائسگی بانوان ایجاد می شود. این بیماری معمولا مشکلاتی از جمله کاهش میلی جنسی، حساسیت و خارش را در زنان به وجود می آورد که می تواند آزاردهنده باشد. در حال حاضر به واسطه پیشرفت تجهیزات...

درمان شلی واژن با لیزر ژولیت

Juliet Vaginal Laxity Treatment

زنان در سنین مختلف چالش ها و مشکلات مختلفی را در زمینه روابط جنسی تجربه می کنند. این مشکلات می توانند به شدت بر کیفیت زندگی آن ها، سلامت فیزیکی و روانی و روابط جنسی تاثیر بد بگذارند. زایمان (مخصوصاً زایمان طبیعی ) و یائسگی دو مورد اصلی از عواملی هستند که بر ناحیه...

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

en_USEnglish