انتخاب برگه
دستگاه MCL31

مزایای لیزر ژولیت Juliet در جوانسازی واژن نسبت به دیگر لیزرها                

این دستگاه لیزر مخصوص زنان نامیده می شود که با تکیه بر تکنولوژی لیزر اربیوم یگ، در مقایسه با لیزر های CO2 مزیت های فراوانی دارد. کروموفر هدف لیزر CO2 و Er:Yag هر دو آب است و لیزر Er:Yag بیشترین میزان جذب آب را دارد. اما متاسفانه به دلیل هزینه تولید کمتر و راحت تر لیزر CO2 در مقایسه با Er: Yag ، هم اکنون در جهان 500 شرکت، دستگاه لیزر  CO2را تولید می کنند. و تنها حدود 15 شرکت دستگاه لیزر Er: Yag تولید می کنند .

دستگاه MCL31

دستگاه MCL31

نحوه عملکرد دستگاه ژولیت

با گذشت زمان و افزایش سن،کلاژن های پوست الاستیسیته خود را از دست می دهند و پوست شل و افتاده می شود. همین اتفاق در ناحیه واژن هم می افتد. برای بازگرداندن پوست به حالت اولیه باید کلاژن سازی از طریق تحریک پوست به شکل فیزیکی، شیمیایی یا مکانیکی انجام پذیرد. در دستگاه ژولیت انرژی لیزر به مخاط لایه های بافت واژن که اصطلاحا به آن ماکوسا و ساب ماکوسا گفته می شود تابانده می شود. تا باعث تحریک  آن ها و کلاژن سازی شود.

 

بیشتر بخوانید: درمان بی اختیاری ادرار با دستگاه ژولیت

 

تفاوت Er:Yag و CO2

بخشی از لیزر CO2 جذب آب، بخشی دیگر آن جذب بافت و در نهایت منجر به سوختن پوست می شود. این سوختگی ها در آینده برای فرد عوارضی را به همراه خواهد داشت. سوختگی در واقع نوعی کربونیزه شدن  بافت است که باعث تغییر ساختار آن می شود. و در نتیجه بیم لیزر دیگر جذب آب نمی شود. در جلسه اول درمان با دستگاه CO2 ، بافت پوست آسیب می بیند و ترمیم بافت تا جلسه دیگر زمان می برد. در نتیجه اثربخشی درمان با این روش کاهش و عوارض و تعداد جلسات درمان افزایش می یابد.

حائز اهمیت است که  بدانیم، میزان جذب آب در لیزر  Er:Yag ده برابر بیشتر از لیزر  CO2است. و این بدان معناست که بیم لیزر در هر ناحیه ای که دارای رطوبت باشد جذب می شود . آب موجود در بافت حرارات را دریافت می کند و به لایه مورد نظر پوست انتقال می دهد. بنابراین کربونیزه و سوختگی در پوست توسط این لیزر وجود ندارد. از مزایای این لیزر می توان به تعداد جلسات کم، هزینه پایین برای بیمار و پزشک و همچنین رضایت بسیار بالای بیمار اشاره کرد.

هم اکنون در جهان 500 شرکت، دستگاه لیزر  CO2را تولید می کنند. و تنها حدود 15 شرکت دستگاه لیزر Er: Yag تولید می کنند . برای کسب اطلاعات بیشتربا شماره های 88961814 – 88955154 تماس بگیریدو به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید .

مزایای دستگاه ژولیت (Juliet)

از آنجائیکه مبحث بهداشت و استریل در پزشکی بسیار مهم است. کمپانی اسکلپیون تنها شرکتی است که قادر به تولید هندپیس یکبار مصرف برای درمان آتروفی های زنان شده است. علاوه بر این ژولیت دارای دو هندپیس قابل استریل با زوایای 360 و 90 درجه است.که اپتیک آن، توسط روکشی شیشه ای پوشیده شده و قابلیت استریل کامل هندپیس را برای پزشکان به ارمغان آورده است.

 

بیشتر بخوانید: درمان خشکی واژن با لیزر ژولیت

 

هندپیس یکبار مصرف

از مزیت های دیگر دستگاه ژولیت ، هندپیس یکبار مصرف آن است. که علاوه بر حفظ بهداشت محیط واژن، درمان بسیار بهتر و آسانتری را برای بیمار به ارمغان آورده است. در این هندپیس، نیازی به چرخش هندپیس در داخل واژن نیست. و این قابلیت برای افرادی که دارای آتروفی یا خشکی  شدید واژن هستند، بسیار حائز اهمیت است. زیرا حرکتی که روی سطح پوست انجام می شود خشکی پوست را بیشتر می کند. و در حین لیزر فرد به دلیل خراش پوست دچار ناراحتی و حتی خونریزی در ناحیه واژن می شود. بنابراین با استفاده از هندپیس یکبار مصرف دیگر آسیبی به محیط واژن وارد نمی شود. قابل ذکر است که این هندپیس، به گونه ای طراحی شده که به هیچ عنوان امکان چند بار استفاده از آن وجود ندارد.  در نتیجه تلاش برای استفاده مجدد آن منجر به شکستن هندپیس خواهد شد .

جنس هندپیس

دو هندپیس دیگر دستگاه، از جنس فلز هستند که قابلیت استریل یا اتوکلاو را دارند. طراحی هندپیس سایر دستگاه های موجود در بازار به گونه ای است که  قسمت اپتیک آن ها پوشیده نیست. و در نتیجه مخاط واژن در حین لیزر وارد آن می شود و امکان شستشو و استریل کامل  وجود ندارد. و در نتیجه باعث انتقال عفونت به واژن و یا زگیل تناسلی می شود . اما هندپیس های دستگاه ژولیت به گونه ای طراحی شده است که مخاط واژن در محفظه وارد نمی شود . زیرا اپتیک داخل محفظه ای شیشه ای از جنس کوآرتز قرار گرفته که در اثر حرارت شکسته نمی شود. و بهترین رفلکس را دارد. در نتیجه نور لیزر  به اپتیک تابیده و سپس از شیشه عبور می کند. این طراحی امکان شستشو و استریل راحت هندپیس را فراهم کرده. و در نتیجه هیچ  گونه آلودگی و مخاطی در هندپیس باقی نمی ماند.

وایتنینگ پوست

نکته دیگری که در مبحث لیزر ناحیه ژنیتال وجود دارد درمان تیرگی ناحیه تناسلی با ژولیت است .وایتنیگ همان لایه برداری پوست برای جوانسازی و روشن سازی آن است. انجام وایتنینگ با دستگاه CO2 به پوست آسیب زیادی می زند. و ممکن است در برخی موارد بعد از درمان، لک هایی بر روی پوست باقی می ماند که اصطلاحا به آن PIH می گویند. عامل ایجاد این لک ها حرارت است. هر اندازه میزان جذب آب لیزر بیشتر باشد، حرارت کمتری را به بافت انتقال می دهد. و در نتیجه آسیب کمتری به پوست می زند و احتمال تیرگی پوست کمتر است. از آنجایی که میزان جذب آب در  لیزر Er:Yag  بسیار بالا است در نتیجه احتمال خطر سوختگی ، تیرگی و باقی ماندن لک و اسکار وجود ندارد .

مزیت دیگر دستگاه ژولیت قابلیت استفاده برای برطرف کردن اسکار ، جای جوش ، زگیل و ضایعات پوستی است. نکته قابل توجه این که این ژولیت برای افرادی که دارای زگیل تناسلی می باشند نیز قابل استفاده است. زیرا از هندپیس های یکبار مصرف استفاده می شود و امکان انتقال بیماری وجود ندارد .

مطالب مرتبط

بهترین روش جوانسازی و لیفت واژن بدون جراحی

بهترین روش جوانسازی و لیفت واژن بدون جراحی

جوانسازی و لیفت واژن بدون جراحی همان طور که می دانید با افزایش سن و تعدد زایمان، واژن زنان دچار افتادگی و گشادی خواهد شد. علاوه بر این، ظاهر اندام تناسلی زنان تغییر کرده و می تواند سبب کاهش میل جنسی و حتی کاهش اعتماد به نفس آن ها شود. در چند دهه گذشته جراحی های تهاجمی...

درمان خشکی واژن با لیزر ژولیت

درمان خشکی واژن با لیزر ژولیت

درمان خشکی واژن با لیزر ژولیت خشکی واژن یکی از عوارض متداولی است که اغلب در سنین یائسگی بانوان ایجاد می شود. این بیماری معمولا مشکلاتی از جمله کاهش میلی جنسی، حساسیت و خارش را در زنان به وجود می آورد که می تواند آزاردهنده باشد. در حال حاضر به واسطه پیشرفت تجهیزات...

تاثیر بالا رفتن سن بر واژن

تاثیر بالا رفتن سن بر واژن

ظاهر واژن با بالا رفتن سن و سال و زایمان های متعدد دستخوش تغییر می شود و شاید این تغییر ظاهر، باعث ناراحتی برای بسیاری از زنان شود. شاید برایتان سوال پیش آید که چه تغییراتی در ناحیه واژن طبیعی است و چه تغییراتی غیر طبیعی است. اولین مورد که اهمیت بسیاری دارد این است که...

1 دیدگاه
  1. ستوده

    قیمت دستگاه ژولیت رو میخوام
    شماره داخل سایتتون اشتباه هست

    پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

fa_IRفارسی